Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:Ganska intressant att Skruvat kallar V70N för V70II kan ju lätt skapa förvirring. om dom nu sak hitta på en egen betäckning så hade väll V70 2 varit bättre.
Såg detta fenomen med, det är lätt att de blandas ihop, hoppas fix är på G, man får hålla tungan rätt i mun och vara noga med MY vid best.
CarMan skrev:Det finns altid utslagsbegränsare & styrstopp på bilarna, men dom är olika stora.
Om du har en bil som från fabrik levererades med 16" hjul, o nu ska montera 17" hul, då kommer dom att ta i innerskärmarna.

Det finns då en tjckare utslagsbegränsare att montera, men det kan man nästan hoppa över att göra så det kostar en slant att få dit dom.
Du kan nöja dig med att montera den sjockare utslagsbegränsaren. den sitter pålänkarman & den byter du enkelt själv.

Har 225/45 R17 orginal på min V70 05á med styrstoppar, och en ganska taskig svängradie.
Ja det blir jättemycket bättre svängradie om man skippar styrstopparna och låter däcken ta i istället. Man sparar ju flera millimeter i möjlig vridning. :roll:

Dessutom kan man ha otur och träffa på snedbenan med kort ful mustasch (om ni fattar vad jag menar) på SBP, som i mitt fall underkänner bilen med en 2:a.
Tjomme skrev:Har köpt MECA's svarta som ska passa 225/45R17. Återstår att se hur svåra de är att montera. Ingen beskrivning alls finns i påsen men jag antar att de ska sitta på styrstagen. Det verkar i alla fall inte hjälpa att lägga dem i bakluckan...
Sitter med två bult framtill i länkarmen. Går inte att ta fel. Det räcker nog med fullt rattutslag för att byta, annars hissa upp (utan att ta av hjulen för det tar längre tid an bytet av rullarna.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]