- ons 12 maj 2010, 15:30
På V70'n har jag inte råkat ut för det ännu men med tanke på hur extremt komplicerat elsystemet är på dagens bilar så blir jag inte chockad om det inträffar på den också.
På Saaben lyckades jag aldrig klura ut vad det berodde på. Batteriet var ok och ingen belysning hade varit på någon av gångerna.
plamek skrev:Bilen har stått parkerad en vecka, nu är den totalt strömlös. Volvo assistans tillkallat, känns inte alls bra detta. Undrar vad som kan ha hänt? Försäljaren gissar att ljuset/innerbelysningen glömts på... Undrar om batteriet blivit dåligt efter en sådan här djupurladdning? Dieselvärmaren har jag inte använt en gång, inte ens automatiska starten har jag haft påkopplad. Trist.Jag känner nog ingen som inte råkat ut för detta någon gång, oavsett bilmärke de kör. På min Saab jag hade innan V70'n hände det 2 gånger. Grannen har råkat ut för det ett flertal tillfällen på sin BMW 320D och grannen på andra sidan på sin Skoda ett par gånger. En bekant 2 gånger på sin Avensis.
På V70'n har jag inte råkat ut för det ännu men med tanke på hur extremt komplicerat elsystemet är på dagens bilar så blir jag inte chockad om det inträffar på den också.
På Saaben lyckades jag aldrig klura ut vad det berodde på. Batteriet var ok och ingen belysning hade varit på någon av gångerna.
XC60 D4 Summum Polestar -17