- mån 10 maj 2010, 19:06
#408296
Hej alla!
Läste artikeln nedan om Mercedes och de skriver skriver att de downsizat sin V8:a och hystat in dubbla turboaggregat. Den har nu 4,6 liters volym (Volvos V8:a har 4,4 liter). Hade det inte varit en fullträff att anpassa Volvo-V8:an med dubbla turbo? Kom samtidigt att tänka på Volvos nya modellbeteckning där T8 står för motorer med +350 hästar.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Här är länken till nya modellbeteckningarna:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
En dröm eller är det så att Volvo funderar i samma banor? Kanske med en drive-konvertering för att förbättra bränsleförbrukning etc.
Läste artikeln nedan om Mercedes och de skriver skriver att de downsizat sin V8:a och hystat in dubbla turboaggregat. Den har nu 4,6 liters volym (Volvos V8:a har 4,4 liter). Hade det inte varit en fullträff att anpassa Volvo-V8:an med dubbla turbo? Kom samtidigt att tänka på Volvos nya modellbeteckning där T8 står för motorer med +350 hästar.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Här är länken till nya modellbeteckningarna:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
En dröm eller är det så att Volvo funderar i samma banor? Kanske med en drive-konvertering för att förbättra bränsleförbrukning etc.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson