Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Nu kan det nog skilja mella olika försäkringsbolag, men du som ägare/köpare är nog skylldig att tareda på om du har alla nycklar till en bil. Blir bilen nyckel stulen blir nog ersättningen låg (halva bilvärdet typ)

på de nyare bilarna (V50/S40 & S80/V70II) så kan ägaren själv se antal nycklar i bilens menysystem.
Användarvisningsbild
av Hadix
CarMan skrev:Nu kan det nog skilja mella olika försäkringsbolag, men du som ägare/köpare är nog skylldig att tareda på om du har alla nycklar till en bil. Blir bilen nyckel stulen blir nog ersättningen låg (halva bilvärdet typ)

på de nyare bilarna (V50/S40 & S80/V70II) så kan ägaren själv se antal nycklar i bilens menysystem.
Ännu en fråga från mej då.
Min kanske är för gammal för att kunna se det på, en V70 2005.
Om inte hur gör man för att få fram det ?
Det här måste jag kolla upp ju, fattas nog någon nyckel för mej med börjar jag tro.

Jag såg nu i en annan tråd här att det bara ska vara 2 st nyclar till min 05á, en stilette och en service nyckel.
av MarcusNorberg
Okej, för jag ringde volvo här i Gislaved och dom sa att dom vill ha 5000kr för nyckel+fjärr. Känns rätt dyrt? ska ringa upp till jönköping med för att kolla
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Hadix skrev:
CarMan skrev:Nu kan det nog skilja mella olika försäkringsbolag, men du som ägare/köpare är nog skylldig att tareda på om du har alla nycklar till en bil. Blir bilen nyckel stulen blir nog ersättningen låg (halva bilvärdet typ)

Det här måste jag kolla upp ju, fattas nog någon nyckel för mej med börjar jag tro.

Jag såg nu i en annan tråd här att det bara ska vara 2 st nyclar till min 05á, en stilette och en service nyckel.
Med bilen ska det följa två stycken "stilette" nycklar! Ingen servicenyckel!
av Rick
Fick med två st "stilett nycklar till min xc70 04, men instruktionsboken skriver om en medföljande service nyckel?
Användarvisningsbild
av CarMan
Hadix skrev:

Du måste ha en V70II (altså den aldra nyaste karossen) för att få ett menysystem som tillåter föraren att själva ändra i bilens system.

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Nu har jag jobbat lite mer med bilen, bytt vakumsl[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]