Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarcusNorberg
Tjenare, nu är de så att jag fick bara med en nyckel till min volvo v70n -01 och jag undrar fall jag kan köpa en beg nyckel från skroten? och kan jag så fall köpa från en nyare modell så jag får "allt i ett"?
Användarvisningsbild
av wissel
Med bara en nyckel så skulle jag vara nervis faktiskt, 2 nycklar på drift vilket troligen innebär att din ev. stöldförsäkring inte ens gäller. Den som har nycklarna kan ju "hämta hem" din bil närhelst dom vill.
Vad menar du köpa nyckel på skroten ? Menade du Larmdosan eller nyckeln ? Jag skulle med en j-a fart åka in o koda om larmet ta ut en nyckel med dosa till på Volvo, och då spärrar dom de tidigare nycklarna så att dom åtminstone inte kan starta din bil.
8)
Användarvisningsbild
av Hadix
wissel skrev:Med bara en nyckel så skulle jag vara nervis faktiskt, 2 nycklar på drift vilket troligen innebär att din ev. stöldförsäkring inte ens gäller. Den som har nycklarna kan ju "hämta hem" din bil närhelst dom vill.
Vad menar du köpa nyckel på skroten ? Menade du Larmdosan eller nyckeln ? Jag skulle med en j-a fart åka in o koda om larmet ta ut en nyckel med dosa till på Volvo, och då spärrar dom de tidigare nycklarna så att dom åtminstone inte kan starta din bil.
8)
Hmm
Till min 05á så står det i instruktionsboken att det ska vara 2 st nycklar en med fjärdosan på och en som går överallt utom till handskfacket (servicenyckel).
Är det fler till 01órna ? efter som det skulle vara 2 st på drift.
Användarvisningsbild
av wissel
Lite olika mellan modellerna men på 01 orna V70 så är det 2 dosor med nycklar plus en servicenyckel utan dosa.
Vågar nog påstå att det alltid är 2 nycklar och 2 dosor oavsett år. Den tredje nyckeln är troligen borta sedan några år tillbaka.Har du bara en dosa så är det läge för koll tycker jag.
8)
Användarvisningsbild
av CarMan
Du kan bara köpa nya nycklar & nya larmdosor, begagnat funkar inte.
Du kan både köpa lika dana nycklar & larmdosa som du har & det går även att köpa en kombinerar stilet nckel & larmdosa som 04 & nyare har.

När du lämnar in bilen för att få de nya nycklarna så talar du om att du bara har dessa nycklar & att alla andra nycklar & larmdosor ska kodas bort.
av MarcusNorberg
okej, tack så mycket för alla svaren ! blir att åka ner till volvo verkstaden i veckan och beställa ny nyckel, men sura pengar. Men någon som måste has ! tack
Användarvisningsbild
av CarMan
Du viste antagligan om att nycklarna saknades när du köpte bilen & drog väl av på priset för av nya nycklar kostar?
Användarvisningsbild
av Hadix
MarcusNorberg skrev:haha, ne drog bara av 2500kr för nyckel men man lär sig av sina misstag som sagt !
Vad kostar en ny nyckel då ?
Användarvisningsbild
av CarMan
Nyckel med fjärr & inkodning brukar nog kosta ca 2500:-

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]