- lör 08 maj 2010, 20:33
En fråga till samtliga 2.4d -10- ägare. Om jag gasar på vid låga farter och vill komma upp snabbt i hastighet så funkar allting utmärkt, t.ex om jag är på en påfart till motorvägen. Bilen accar klanderfritt tills jag når c:a 120km/h, sedan så "dör" allting... Bilen får "stillbild" går inte en meter till.... Om jag fortsätter trampa vidare händer absolut ingenting, det känns som att bilen har nått sin toppfart vid 120km/h, helt förbannat livsfarligt... Om jag då släpper gas pedalen, väntar 1-2sek och trampar i botten igen, fortsätter bilen acca helt godkänt, kommer lätt upp i 180 på direkten. Men att den just bryter ihop och dör vid 120 tycker jag är livsfarligt...
Så jag undrar om det är ngt fel på min bil? Har andra ägare upplevt ngt liknande? vad kan det bero på? det första jag ska göra måndag morgon är en visit till Haga Norra.
Jag har även kontaktat dem för skrikande bromsar, de har bytt mina bromsbackar, dock så kvarstår missljudet. Har fått förklaringen att det inte finns en åtgärd på problemet! Volvo anser visst det som "egenskap" än "defekt" så det blir ingen åtgärd, de har kort och konsist förklarat att jag får leva med det!
idioti!
Så jag undrar om det är ngt fel på min bil? Har andra ägare upplevt ngt liknande? vad kan det bero på? det första jag ska göra måndag morgon är en visit till Haga Norra.
Jag har även kontaktat dem för skrikande bromsar, de har bytt mina bromsbackar, dock så kvarstår missljudet. Har fått förklaringen att det inte finns en åtgärd på problemet! Volvo anser visst det som "egenskap" än "defekt" så det blir ingen åtgärd, de har kort och konsist förklarat att jag får leva med det!
idioti!
318ti -04-, S40i 170hkr -04-, V70 2.4T -00-, V70 2.5T -04-, Santa Fe 2.7 -06-, V70 II 2.5T -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-