Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sos
Funderingar runt styrväxel v70-03. Har fått ett litet glapp i st,växel inget läckage el så. är det vanligt o hur går det på bilprovningen?? mvh
av Gandalfi
Hör du som ett glappande ljud, ungefär som om den inte rör sig för ett kort stund när man svänger snabbt höger vänster på ratten. Det är ett väldigt litet glapp, men uppkommer när man svänger, typ stillastående i en parkeringsficka också lägger man om för att köra ut och då låter det till. Svårt att sätta ord på det....hur som haver jag hade så på min XC90 -04 och följde då denna engelska guide för att rätta till problemet. Har inte hört ett skvatt sen dess, kan vara värt ett försök. Istället för att riva ut hela styrväxeln.

http://www.v70xc.com/resources/how-to/p ... Noises.pdf

Lycka till
av sos
Tackar för svaret men det känns ett glapp när jag vickar på hjulet o jag lossade på damasken o det var inte inre leden utan det verkade axeln i styrv som glappade upp o ner. Har inte hört att dom blir utslitna osv men kanske är det vanligt??
av swenzzen
Har samma symtom som beskrivs på den engelska sidan.
Provade att spänna styrväxlen med 2 späpp i taget men tyvärr hjälpte det inte :(
Glappet sitter på höger sida av styrväxlen (syns tydligt när man lossat damasken att den hoppar upp och ner)

Det finns väl inget annat sätt att bli av med problemet än att ladda plånboken med 7500:- + jobb eller?
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]