- mån 03 maj 2010, 17:13
Hade inne min på verkstad idag med tanke på emissionslampan som tänds i tid och otid. Ett par misständningar var loggade men de kunde inte hitta något fel. De sa samtidigt att över 5200 varv räcker inte gastillförseln till och då kopplar den själv över till bensin och då kan man märka av en misständning i övergången. Får fortsätta att köra och försöka hitta någon form av minsta gemensamma nämnare när/var/hur lampan tänds... Förstår killarna i verkstaden, inte lätt att supportera ett system från tredjepart som eftermonteras i bilarna.
MattiasD skrev:Kring färddator så var denna helt frånkopplad på den gamla Bi-fluelen. Vet inte hur det är på den nya men det är lite lurigt efterson den alltid startar på bensin och går på bensin någon minut innan den kopplar om. Någon som vet om färddatorn är frånkopplad även på den nya AFV:n?Den fungerar som vanligt på nya AFV. De skriver dock att "Distans till 0 km" endast gäller den mängd bensin du har kvar i tanken. Momentan förbrukning och medelförbrukning rapporteras fortfarande som l/100km så omräkningen 1 kubik gas = 1,25 liter soppa mistänker jag gäller även här, den verkar stämma hyfsat med den beräkningen faktiskt.
Hade inne min på verkstad idag med tanke på emissionslampan som tänds i tid och otid. Ett par misständningar var loggade men de kunde inte hitta något fel. De sa samtidigt att över 5200 varv räcker inte gastillförseln till och då kopplar den själv över till bensin och då kan man märka av en misständning i övergången. Får fortsätta att köra och försöka hitta någon form av minsta gemensamma nämnare när/var/hur lampan tänds... Förstår killarna i verkstaden, inte lätt att supportera ett system från tredjepart som eftermonteras i bilarna.
nexus6
XC40 Recharge P8 2023
XC40 Recharge P8 2023