Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av john.h
Tycker den nya är helt värdelös, man får ju ingen överblick över saker man valt.
Sen har dom med en massa underliga saker som tillval för 0kr typ Energiabsorberande frontstruktur.
En hel del fel verkar det vara på v50 också. Väljer man summum är det svarta lädret "gratis" men alla andra kostar 14000.
Sen säger den att i volvo on call ingår tidurfunktionen, men ändå plusas kostnaden för tiduret på automatiskt.
av Lövet
Att det ligger en massa standardutrustning i konfiguratorn är så störande.

Och tramset med "Innan krocken" osv. Tror Volvo att det är barn som beställer bilarna?

GÖR OM!
av Arese
andreas_lofgren skrev:
Arese skrev:Seniora teknikkonsulter går enligt DI för under 400 spänn i timmen inom automotive.

Nya konfiguratorn är hur som helst ordentligt kass.

Mvh
Arese
Jeeesus, tur att jag lämnade konsultbranschen då. Var iofs verksam inom systemintegration av SAP men vi låg på 3ggr de pengarna. Skaplig prispress inom Automotive.
Sysslar med mgmt konsulting, vi lämnade i princip automotive helt under 2008. Omöjligt att göra affärer även om man pressade sig å det grövsta. Men nu börjar det så sakteliga ta fart igen även där...

Mvh
Arese
av Mr T
Är det bara jag som tycker att bilarna ser mycket tråkigare ut nu är i förra versionen?

I förra versionen såg de å andra sidan lite för snygga ut, men nu ser ju vissa fälgar jättetråkiga ut.

Dock väldigt bra att man kan se även insidan ur flera olika vinklar.

//Mr T
av Columbus
Håller med majoriteten av inläggen. Det nya upplägget känns "yxigare" än den tidigare :shock: Det kanske bara är en vanesak?? 8)

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!