Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag behöver låta en sadelmakare snygga till en söm på min förarstol och han vill plocka ur stolen för att få det snyggt. Han undrade om airbag i stolen och lät lite tveksam.

Jag har stor respekt för airbagen framför föraren/passageraren (
) men undrar om det är någon fara med det som finns i förarstolen?

Det gäller en V70 -07 och jag var på väg att plocka ur den efter att ha lossat batteriet. Nu behöver jag lite stöd från er som vet!
Är du första ägare ? KKL i 3 år

vad tar han för jobbet, jämfört mot att köpa ny klädsel?
nu förstår jag inte.
vad har urkoppling av pasagerar airbag med saken att göra?
Passagerarairbagen har ingenting med saken att göra. Jag vet bara att man ska vara försiktig när man är där och pillar. Frågan var hur farlig sidoairbagen i stolen är och om det är någon risk att den blåser av pga statisk elektricitet eller liknande?

Jag är inte första ägare och det är yttre slitage som förstört sömmen - konsumentköplagen är ingen hjälp tyvärr.

Volvo verkar vilja ha 7-8 tusen för en ny klädsel och det kan nog en sadelmakare slå ganska lätt.
Ja sidoarbagen är farlig om den hanteras fel.

7-8000:- är du go eller.

du har inte ett exakt pris, alltså ahr du inte frågat !

jag gissar att en sitsklädsel kostar mellern 1000- 2000 :- & arbetet är kanske 1000:-
Hur gammal är bilen. kontakta din volvo handlare, har du tur står volvo för en del av reprationen, om du nu inte själv orsakat skadan
Tjomme skrev:Jag behöver låta en sadelmakare snygga till en söm på min förarstol och han vill plocka ur stolen för att få det snyggt. Han undrade om airbag i stolen och lät lite tveksam.

Jag har stor respekt för airbagen framför föraren/passageraren (
) men undrar om det är någon fara med det som finns i förarstolen?

Det gäller en V70 -07 och jag var på väg att plocka ur den efter att ha lossat batteriet. Nu behöver jag lite stöd från er som vet!
Gillar att det kom upp en annons för Fonus till höger om filmen :)
CarMan skrev:Ja sidoarbagen är farlig om den hanteras fel.

7-8000:- är du go eller.

du har inte ett exakt pris, alltså ahr du inte frågat !

jag gissar att en sitsklädsel kostar mellern 1000- 2000 :- & arbetet är kanske 1000:-

Skulle vara kul att få ett exakt pris, inte alltid så lätt för oss konsummenter att få ut det, fick min sitsklädsel omsyd på förarstolen vid köpet av bilen på grund av en skada av nycklar eller liknade någon haft i fikan troligen.

Fråga för skojs skull på volvo vad en sån omklädsel kosta, lätt som det vart jätte jobbigt att svara på men fick svaret jätte dyrt troligen 4000-5000 kr för klädseln till sittsen + arbetskostnad att sy ditt det.

Sen om det är rätt eller fel vet jag inte men jag förstår vad för svar vår trådskappar kan ha fått när han frågat och varför det blivit en sadelmakare som fått jobbet.

Så var det tydligen bilfirman jag köpte bilen av också gjorde anlita en sadelmakare.

Men skulle vara kul att veta ett exakt pris, för det är ju något man egentligen skulle villja göra ibland om det bara kostar ca 2000 kr för en ny sitts. vi har ingen här som jobbar på Volvo och kan lägga lite tid på att fixa fram dagsfärska priser som stämmer runt om i landet och inte bara hos en lokal volvo försäljare?

Mvh
Andis

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]