Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
thewayout skrev:okej tack för svaren. nu till nästa fråga som kanske inte passar in här men jag frågar för att få ett snabbare svar.

släpper vägverket igenom ett ägarbyte fast det är lån på en bil tex? om jag nu löser lånet på en bil som jag vill köpa så tar ju säkert några dagarna innan kreditspärren är löst..dvs då går det ju inte att skicka in nuvarande regbevis förrän man fått ett nytt eller har jag fel? hur ska jag då veta att säljare genomför ägarbytet sen då han fått det nya regbeviset? sen kan jag ju inte skriva under på ett ägarbyte om vi inte ens fått det "nya" regbeviset?
Den som äger bilen det är kreditköp på FÅR inte sälja bilen utan att lånet löses. Bilen utgör säkerhet för hans lån och utan bil = ingen säkerhet för långivaren.
Det går att göra ägarbytet men köparen tar en väldig risk. Betalar inte säljaren lånet på bilen så kan långivaren hämta bilen om du inte löser hans lån.
Användarvisningsbild
av isak
kan inte köparen lösa restskulden? tillsammans med säljaren, köparen tar kvittot på utskriften från överföringen. (förutsätter dator)! sen betalar säljaren med avräknat belopp, motsv- restskulden.= bilen betald köparen tar bilen med sig hem, säljaren skickar in ägarbytet som vanligt är brukligt. borde kunna fungera?
isak
av Tartryffel
isak skrev:kan inte köparen lösa restskulden? tillsammans med säljaren, köparen tar kvittot på utskriften från överföringen. (förutsätter dator)! sen betalar säljaren med avräknat belopp, motsv- restskulden.= bilen betald köparen tar bilen med sig hem, säljaren skickar in ägarbytet som vanligt är brukligt. borde kunna fungera?
isak
Det tar inte bort kreditstämpeln dock, det måste göras av kreditgivaren. Man bör kontakta handlaren som bilen köptes av när nuvarande säljare köpte den.
av thewayout
tänkte bara meddela att det blev en v70 2,4d 163hk classic -08:) så tack för alla svar. är en del småfix men sånt är ju bara kul. dock var den mkt slöare än ja väntat mig effektmässigt..men men köpte den för att kunna köra billigt.
av Tartryffel
thewayout skrev:tänkte bara meddela att det blev en v70 2,4d 163hk classic -08:) så tack för alla svar. är en del småfix men sånt är ju bara kul. dock var den mkt slöare än ja väntat mig effektmässigt..men men köpte den för att kunna köra billigt.
Polestar 9200 kr för 205 hk. Om du ledsnar.
Användarvisningsbild
av hemglass
mackan_ skrev:Det går tyvärr inte att eftermontera xenon om du inte har det från början.
Eller, går går det, men då får du ju ta ner det varje besiktning eller hoppas att inte nån ser det. Dessutom kommer du blända folk om du inte monterar aut. nivåsensor och det vågar jag inte ens tänka på vad det kostar.

Att folk eftermonterar xenon är när de har halvljus och på så sätt typgodkänd bil från fabrik samt att det alltid sitter aut nivåsensor på dessa bilar. Då är det ok att konvertera helljuset.
Du får alltid eftermontera HELLJUSET även om nivåautomatiken saknas.... 8)
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]