Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ebedu
Jag har beställt en V70 momentum D5 awd, med färgen magic blue. I broschyrer och på nätet ser den ganska svart eller mycket mörkblå ut. Men på andra bilder ser den nästan lila ut. Jag har sett en XC 90 med denna färg och det var svårt att skilja mot en svart bil. Jag ville ha en ganska mörk bil och tyckte det kändes spännande med det magiska i denna färg. Vad är er erfarenhet av magic blue? Har någon vecka på mig att ändra.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Jag valde just mellan Magic blue och Caspian blue och jag åkte _många_ gånger förbi Upplands Motor som ofta hade båda på parkeringen :-). Men eftersom jag redan hade en svart bil var det tråkigt med en till (som ser svart ut). Det krävdes för mycket sol för att se att den inte var svart utan lila (jag tycker den går lite i lila). Dock tycker jag nyansen är jättesnygg men hade gärna sett det några uns ljusare så att man lite oftare kunde ana en annan färg än svart.
Användarvisningsbild
av Guligan
Magic blue är riktigt snygg. (När bilen är nytvättad...)
av knicklas
Jag hade EXAKT samma vånda när jag beställt min Caspian Blue. Färgen verkar vara väldigt ovanlig så vi gick på bilden på hemsidan. Nu i efterhand har jag nog sett nån enstaka "live" (dock ingen summum) och förmodligen blir det kanonbra, men usch vad jobbigt att gå och grubbla på om man gjort rätt val. I mitt fall hade jag nog helst valt Titanium eller Savile Grey, men det fick jag inte eftersom det var en Business jag köpte...
Så länge bilen är nytvättad kommer den bli superbra tror jag. Skitiga bilar ser trista ut oavsett färg, dock kamoufleras smutsen bättre med Oyster Grey t.ex. Alltså är det bara att tvätta bilen varannan dag ungefär... :D :D :lol:
av Steff 99
Tycker man om färgen ..beställ.
Det är ägaren som skall åka i den och trivas med den
Är man tveksam, välj en annan färg.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ett av de stora taxibolagen beställer sina bilar i just Magic Blue, om TS vill kolla närmare på en bil i trafik. Taxi Kurir tror jag det är.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag har haft den färgen i snart 6 år.. har varit mycket nöjd med den.
Det man ska veta om är att den går i lila i solen..

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]