NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tabasco
Köpte nya good year excellence till min v50 t5 -04 från däckonline för en månads sen. Det blir obalans i dessa däck har balanserat om 3ggr och det blir bra direkt,men efter några mil blir det obalans igen. Däckverkstaden förstår ingenting och säger att det måste vara däcken. ska jag reklamera måste good year godkänna reklamationen annars
får jag betala även för ersättningsdäcken de skickar. är ju lite risk med detta ifallatt det är något annan fel. dessutom vet man ju inte om det är fel på alla däck får man då betala för de som är felfria? Vad skulle ni göra?

?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/
Användarvisningsbild
av leiwi
underligt svar från däckverkstaden , har du inte köpt däcken där? , inte har du köpt dom av good year.
Den som sålt däcken står för reklamationer /garantiärenden!
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Däckonline är ju ett internetföretag om jag inte misstar mig helt. Dom ordnar ju transport till olika verkstäder som kan montera eller hem till en.

Det lättaste måste ju vara om du kontaktar däckonline och berättar om däcken och vad verkstaden sagt. Om dom köper historien är det ju "deras" problem sen att hävda detta mot goodyear, det ska inte du behöva bry dig om då eftersom Däckonline är din "återförsäljare".
av tabasco
Problemet är att jag kontaktat däckonline och fick ett svar att om Good year inte godkänner reklamationen alltså
om det ej är fel på däcken så får jag bekosta de nya däcken som dom skickar ut innan så jag har några däck att köra på själv. dessutom får jag stå för frakt. ??:-/
Användarvisningsbild
av leiwi
Tråkig läsning detta , kan inte Däckonline tala om vart du skall åka för att få en bedömning av felet på deras ansvar, om dom nu inte litar på den verkstad som du varit på.
Det är ju faktiskt så att det är dom som skall hantera reklamationen på ett riktigt sätt
Just nu verkar det som att Däckonline säljer världens dyraste däck!!!
Jag tycker att sådant här uppträdande från företag skall spridas här och på andra forum.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Kan säga som så att det har hänt att jag har fått hämta däck på däckonline som har blivit reklamerade för att det har varit fel på dem, du är obsolut inte ensam.

Från en som sorterar de förbannade däcken varje dag i kristianstad...... :-(O)
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]