Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Fors
Av det jag kan höra i din film du lagt upp har du ventilknack och de andra ljudet som iaf jag hör lite svagt är nog inte lagerras men man vet aldrig!
Mina egna erfarenheter av lagerras är lite mer högljut och totalstopp i maskineriet :P

Det är mina erfarenheter men finns säkert nån som vet exakt!
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag tycker INTE att det låter lagerras, lagerknack - ja. men inte ras. Alltså, jag tycker inte alls att du behöver oroa dig, det är en gammal volvo. Har hört MKT värre gamla volvosnurror som hållt hur bra som helst.
Se det som den dagen du byter till riktiga stakar och kolvar, då kan du köpa riktiga lager också. Fram tills dess, bara å gasa på.

/Ticken
Användarvisningsbild
av MrSimson
Aa precis, inte lagerras då men visst låter det som att det är lagrena det låter om? Låter som en diesel ibland :P Hörs lite dåligt på filmen. men som sagt så får jag väl bara köra på o sen när det går åt helvete så blir det väl en renovering med lite bättre delar då...
Användarvisningsbild
av päpplet
lägg handen på generatorn och känn om den slår. Min lät som en halvskuren dieselmotor med ett ventilspel i cm när bakre lagret i generatorn gav upp. Det syns om remskivan vobblar. Men det skumma är att det känns inte när man känner efter glapp utan rem :roll:
Användarvisningsbild
av MrSimson
päpplet skrev:lägg handen på generatorn och känn om den slår. Min lät som en halvskuren dieselmotor med ett ventilspel i cm när bakre lagret i generatorn gav upp. Det syns om remskivan vobblar. Men det skumma är att det känns inte när man känner efter glapp utan rem :roll:
Bra tips! :) Det ska jag kolla upp.
Användarvisningsbild
av päpplet
Fast min lät mycket värre och det hände på bara några mil. Exakt så här illa lät den
http://snoborg.mine.nu/div/MOV00348.MP4

Gissa om det snurrade många tankar i mitt huvud när jag öppnade dörren och den lät så här :???:
Användarvisningsbild
av MrSimson
Får inte upp nån film/ljud men jag förstår att det lät värre än min gör. Ska kolla om det förhoppningsvis är det som är felet.
Användarvisningsbild
av päpplet
Det är som vanlig med mina filmer ser jag :roll: Ska kika på det sen
Användarvisningsbild
av MrSimson
lyckades öppna nu 8) det lät väldigt illa... men hade du hört nåt innan också eller kom det direkt?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Hej, Dom där två slangarna som löp[…]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]