Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
DogWalker skrev:
StringerBell skrev:
bilgalen skrev: Det tycker jag generellt är problemet med all miljöpolitik. Det är liksom alltid en utopi. Wetterstrand sitter liksom på rosa moln och spelar harpa och talar om svindyra höghastighetståg i lilla lilla Sverige. När vi alla andra vet att det aldrig kommer bli verklighet. Men jag håller egentligen med henne, om man nu bara kunde bortse från verkligeheten för en liten stund :)
Att flytta tunga transporter BORT FRÅN VÄGARNA är det bästa som kan hända. Det finns i dagsläget inte så mycket kapacitet kvar på järnväg, därför måste den byggas ut.
Inte enligt Åkeriförbundet!
http://www.akeri.se/sveriges-akeriforet ... tanker-fel
Inget av det krockar med det jag skrev. Ju fler monster som försvinner från E4, E6, E20, desto bättre.
Användarvisningsbild
av isak
är inte det där ett påhopp mattiasD?
åkreiförbundet är säkert MINST lika bra som bil o transporthatarna i miljökommunist partierna på att räkna!
som dessutom någon tidigare påpekat KILOMETERSKATTEN betalas via dieselpumpen nu, jag gör det M-FL personbilsdiesel ägare, den där inbakade kilometerskatten skulle även debiteras E85 för demokratins skull!
isak
Användarvisningsbild
av DogWalker
MattiasD skrev:
DogWalker skrev:
StringerBell skrev:
Att flytta tunga transporter BORT FRÅN VÄGARNA är det bästa som kan hända. Det finns i dagsläget inte så mycket kapacitet kvar på järnväg, därför måste den byggas ut.

Inte enligt Åkeriförbundet!
http://www.akeri.se/sveriges-akeriforet ... tanker-fel
Haha, vad konstigt att Åkeriförbundet anser det är fel :lol:
Du kan ju läsa länken, det går inte att ta bort med trafik från vägen. Såvida du inte vill ha järnväg på gatorna då. Den sista 10% som fortfarande går längre än 30mil kommer nog ändå inte att försvinna oavsett vad man gör.
Det är trots allt mycket snabbare att transportera via väg, speciellt vintertid.
Användarvisningsbild
av isak
hur får skogsbolagen ut virket från skogarna i inlandet?
men köra hytter från UMEÅ till Göteborg går alldeles förträffligt på järnväg! vi bör nog se nyanserat på transporter! vintern har ju dessutom visat bristerna med gods som sitter fast i veckotal på grund av is i växlar MM? till förfång för det lilla näringsliv vi har kvar i landet!
isak
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]