- mån 03 maj 2010, 20:54
Innan jag ens kollade fjäderbenslagret gjorde jag som du skrev. Plockade loss knarrstaget och provkörde. Knarrade lika mycket ändå när jag rattade på ratten.
Inget ont om Biltema men det var där jag köpte det. Fick det självklart som reklamation så inget ont mot dem.
Allt kan väl hända på allas prylar antar jag.
Kan tillägga att när vi kollade lite extra på hur det fungerade med lagret så med det lager som var dåligt så stod fjädern nästan helt stilla och ljudet uppkom när fjädern hackade till. Nu rör sig hela fjäderbenet m.m i samma rörelse.
Så ljudet kanske inte härstammar direkt från fjäderbenslagret utan kanske från fjädern pga kraften som flyttar den.
Men lagret som orsakar ljudet "indirekt" :)
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
*pettson* skrev:Det är det som är så konstigt. Jag har då inte märkt av nått på styrningen som många anser att jag borde. Jätteskumt faktiskt.timebandit skrev:Felet är löst. Det var fjäderbenslagringen som gått åt skogen. Gick knappt att snurra på lagret. Oljudet är borta helt.Nice 4:e lagret på mina 20år som jag ens hört talas om ger ett sånt ljud.-) Då bör även styrningen i bilen vara som ny.
Innan jag ens kollade fjäderbenslagret gjorde jag som du skrev. Plockade loss knarrstaget och provkörde. Knarrade lika mycket ändå när jag rattade på ratten.
Inget ont om Biltema men det var där jag köpte det. Fick det självklart som reklamation så inget ont mot dem.
Allt kan väl hända på allas prylar antar jag.
Kan tillägga att när vi kollade lite extra på hur det fungerade med lagret så med det lager som var dåligt så stod fjädern nästan helt stilla och ljudet uppkom när fjädern hackade till. Nu rör sig hela fjäderbenet m.m i samma rörelse.
Så ljudet kanske inte härstammar direkt från fjäderbenslagret utan kanske från fjädern pga kraften som flyttar den.
Men lagret som orsakar ljudet "indirekt" :)

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986