Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Håller med powerflexbussningarna. Har har fått ur mittdelen som ska sparas och flyttas över till den nya bussningen. Men jag har blivit lite fundersam. Metalldelen som har dem 2 bulthålen verkar vara jämntjock medans om man tittar in i bussningen så är det 2 olika innerdiametrar. Den stora ser ut att vara samma som ytterdiametern på metalldelen, men den mindre diametern (5mm mindre) går igenom säg halva bussningen. Ska det vara så och ska metalldeln vara formad med 2 olika diametrar, eller är det fel på bussningarna, eller ska man bara möla i metalldelen ändå?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Det fanns tydligen 2 varianter på "pinnen" den vänstra kommer från mina nya (volvo original) länkarmar medans den högre kommer från ett par gamla begagenade armar. Och den nyare är helt cylindrisk till skillnad från den äldre som är formad som en trådrulle.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har bytt till Powerflex på 3 olika S60/V70 hittills, alla har haft midja på originalbussningen..

/Thomas

@XC60Recharge , Bilen jag har tittat på &[…]

Elpriset

Ser ut som om det är en glädjefaktor p&a[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]