Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Var på SBP idag och bilen gick igenom, MEN fick bra att veta: Länkarmslagring fram, högre, glapp.

Letar jag delar på skruvat.se så hittar jag bara länkarmsbussning á 250:-/st Är detta samma sak som länkarmslagring??

Svårt att byta?

Tacksam för svar!
du måste ha en press & rätt sorts presvrktyg för att inte pressa sönder den
Hade samma fel på min bil, och bestämde mig för att byta bussning, i st f länkarm. Gjorde jobbet själv, men konstaterade snart att jag inte ville försöka pressa i den nya bussningen själv (den gamla kan man få ut genom att skära ut pinnen genom gummit, och sedan såga igenom den tunna metallhylsan, och dra ut den). Tydligen kan man knacka ner den nya bussningen med en hammare och mycket tålamod, men kändes inte rätt...

Så, jag hittade en verkstad som pressade ut och i hylsan för 150kr, perfekt tyckte jag, tills jag på en senare hjulinställning fick reda på att bussningen var ipressad fel! Centerpinnen är tydligen excentrisk, och när den satt 180 grader fel, så gick länkarmen emot subframen. Tydligen hade hjulinställarna sett fler fall av detta...

Så, det självklara tipset, om du byter enbart bussning, se till att den kommer på samma håll som den som redan sitter där.
hoppas resten slipper denna upplevelse...
/D

Jag har en 740 GLT 16V 88B. Denna modell är[…]

Lär vara handbromsen, bra att du vet att det […]

Skrikande ljud

Känns som det kan ha med styrningen att g&oum[…]

Har för mig jag har: https://www.oljemagasin[…]