Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanT5
Hej tänkte fråga om någon vet vilken typ av koppling alternativt tryckplatta man ska ha till en Volvo T5 som är chippad.
Har nämligen bytt koppling nu och de rekomendera orginal på Mekonomen men när ja kommer upp i 1 kg i ladd så börjar kopplingen att slira och det är ju roligt med ny koppling.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Nej Mekonomen rekomendera deras orginal till T5.
Det är sachs koppling.
Såg på kopplingen att den va lika som den som satt i samma numer.
Fast den var sliten så orka den med utan att slira så frågan är om det va en annan tryckplatta. tycker det verkar lite skumt för ja kan ta handen och skjuva kopplings armen på växel lådan för hand utan några problem brukar väl vara hårda??
Känns som något är fel med den ja köpte eller så kanske det är jag som är felet :lol:
Men montera ju tillbaka på samma sätt som den förra satt och allt.
av *pettson*
StefanT5 skrev:Nej Mekonomen rekomendera deras orginal till T5.
Det är sachs koppling.
Såg på kopplingen att den va lika som den som satt i samma numer.
Fast den var sliten så orka den med utan att slira så frågan är om det va en annan tryckplatta. tycker det verkar lite skumt för ja kan ta handen och skjuva kopplings armen på växel lådan för hand utan några problem brukar väl vara hårda??
Känns som något är fel med den ja köpte eller så kanske det är jag som är felet :lol:
Men montera ju tillbaka på samma sätt som den förra satt och allt.
Det är ju så att dom nya systemen heter *low lift* *low force* dom går alltså mycket lättare att trampa ur. Förutom då att det alltid går lättare att trampa ur med nysmorda saker. Dom nya ska däremot ha samma låskraft som dom gamla systemen.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Låser gör de inte tyvärr. får jag 1 bar i ladd så slirar kopplingen och den är helt ny.

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]

Ström och genomföring verkar inte s&ari[…]

Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]