Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberper
Hej jag är en lycklig ägare till en V-70 -02, som det tyvärr måste bytas Vä länkarm på.
Jag har bestämt mig för att köpa en komplett länkarm. Är det någon därute som har erfarenhet av att byta en sådan, och i såfall är det något speciellt som man bör tänka på??
Kanske finns det någon som har bra bild material eller annan beskrivning.
Mvh Cyberper.
av Carlberg
Tjena,
Jag bytte båda mina förra veckan.
Lite pul är det. På högersidan är det lite trångt eftersom det går bränslerör precis vid bultarna men dom går att snäppa ur sina klammor så att man kommer åt. Jag hade lite problem eftersom jag inte hade mina fjäderspännare hemma. Länkarmen går bara att demontera / montera när den är i vågrätt läge. När du har bilen upphissad så pekar länkarmen lite nedåt och man måste lyfta upp fjäderbenet. I mitt fall lyfte jag med domkraften. Jag hade sedan lite meck med monteringen. Jag tror att det hade varit enklare om man hade kunnat dra ihop fjädrarna lite och på så vis orkat lyfta upp fjäderbenet för hand och inte med domkraft. Jag bytte även muttrarna till spindellederna.
Lycka till :D

Mvh.
Kalle

@XC60Recharge , Bilen jag har tittat på &[…]

Elpriset

Ser ut som om det är en glädjefaktor p&a[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]