NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei, håper dere godtar norske på dette forumet her også ;)

Har lest her en del og funnet masse nyttig informasjon, men det er en ting jeg ikke har funnet ut av.

Jeg har en 08 V50 med premium sound/Dynaudio. Jeg har også spillern med cd skifter for 6 cd'er om det har noe å si.
I påsken installerte jeg den orginale subwoofern og fikk til slutt også bestillt tid hos Bilia for å oppgradere softwaren slik at subwoofern ville bli aktivert.
Da jeg skulle hente bilen skulle de først ha 1700 i software oppgraderinger ( :shock: ) og etter at jeg spurte om denne sum så kom det også frem at de ikke hadde klart å aktivere subwooferen. Etter å ha pratet litt med dem kom det frem at konklusjonen til mekanikeren var at subwooferen ikke fungerte med dynaudio anlegget.
Jeg pratet med delelageret hvor jeg hadde kjøpt subwooferen og fikk da bekreftet at i følge VIDA så sto det ingenting om slike begrensninger der. jeg fikk også bekreftet at delenr på softwaren som de prøvde installere stemte med VIDA.

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Er det noen her som har hørt om noe lignende? Jeg synes det hele virker litt merkelig at det ikke skal fungere.

Håper dere ikke hadde altfor store problemer med norsken... ;)
Man anser numera från Volvo att sub inte tillför ngt till Dynaudio-paketet. Basen är redan bra enligt Volvo.
Detta innebär troligen att det inte finns ngn mjukvara som passar.
Detta infördes till 2008, läste jag en gång.
/Peter
Takk for svar!

Jeg var sikker på at jeg hadde lest at subwoofer kun passet til high performance og premium sound. Dette var kanskje frem til MY07 og etter det kun high performance.

FiddeUBC: Det var litt av et prosjekt det der. Bra at du til slutt fikk det til å virke selvom det ser ut som det var en del arbeid. Tror riktignok ikke jeg prøver det samme. Hadde håpet å slippe altfor mye ekstra ledninger og en ekstra forsterker.

Det som er så frustrerende er jo at det ser ut som subwoofern skrur seg på siden det er noen LEDs som begynner å lyse og alt egentlig fungerer som det skal. Det eneste som mangler er softwareen. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å legge til i softwaren at premium sound kan a subwoofer. Hvordan fikk du til at subwooferen kom opp på menyen til radioen?

Jeg har fortsatt ikke hørt noe mer fra Bilia men har heller ikke ringt dem. Da ender det nok fort med at de sier det er umulig og at de kan ta alt i retur.

men men, jeg får prøve å mase litt på Volvo men tviler vel litt på at det hjelper...

Takker for svar:)
j jag tror inte volvo lägger ner någon tid på att få programmet till att funka ihop med premium sound.
Den bilen där det visas i displayen är bara ett exempel på hur det ser ut om man har kopplat in subben med porgramvara, jag har alltså inte det så i min bil.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]