NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
hej!

Var inne på verkstad häromdan, skulle montera en sänksats på v50 awd. Killen säger att det är mycket jobb o blir dyrt. den billigaste jag hittat tar 3800 o då ingår 4 hjuls inställning. Är det verkligen så dyrt att montera dessa? Går det att få tag i en instruktion o göra det själv? Måste man plocka ner mycket? All hjälp är välkommet!! Även om ni vet någon billig monterare i södra stockholm.

MVH/Fredrik
Användarvisningsbild
av opA
3800 inkl. fjädrar eller 3800 för bara montering av fjädrar du köpt själv ?
Användarvisningsbild
av metal
När jag sänkte min bil med H&R fjädrar så fick jag ge allt som allt (om jag inte minns helt fel) med fjädrar, montering och fyrhjulsinställning ca. 3900 kr. Men det kanske kan vara så att det är mer jobb på en bil som har AWD som din. :roll:
av frippe87
Då fick ju betala runt 1500 för montering, det är det priset jag är ute efter oxå. Man får väl fortsätta ringa runt. Men det finns ingen som vet något billigt företag i stockholm/södertälje som ni kan rekommdera?
av frippe87
Då fick ju betala runt 1500 för montering, det är det priset jag är ute efter oxå. Man får väl fortsätta ringa runt. Men det finns ingen som vet något billigt företag i stockholm/södertälje som ni kan rekommdera?
av LOTEZ
ute efter samma sakm sänkning alltså. Dock i örebro trakten. Någon som vet en bra o billig verkstad/snubbe, skicka gärna PM!

//LOTEZ
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]