Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rirojej
Hej.

Märkte att radion i bilen gick över från cd till radio och direkt efter kom ett trafik meddelande, men hur ställa man in så den gör detta på alla kanaler? Visste inte ens om att den kunda göra detta förrän det hände ;o
Blir till att ställa in alla kanalerna P1, P2 etc och se till att news a aktiverat? Eller behöver man ha kanalerna lagrade för att den ska kunna hitta trafikmeddelande? Lyssna typ på cd 99 % av tiden så det hade varit bra om den avbryter så man kan höra trafik meddelanden... radion är en pioneer av lite äldre modell
Användarvisningsbild
av Driver64
Du har förmodligen "råkat" aktiverat TP-funktionen i din RDS-radio och då söker radion efter radiostationer som sänder trafikinformation och avbryter uppspelningen av CD/kasett när den hittar en sådan station. Kolla i displayen om det står TP någonstans.
Användarvisningsbild
av Rirojej
Jag vill att den ska hitta så många trafik meddelande som möjligt? Hur gör jag det?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Rirojej skrev:Jag vill att den ska hitta så många trafik meddelande som möjligt? Hur gör jag det?
Tror inte att du kan göra mer än vad den redan är inställd på ....kanske lagra så många kanaler du kan som sänder nyheter ständigt...
Användarvisningsbild
av Rirojej
ska man ändra insällning för vaje kanal ?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Rirojej skrev:ska man ändra insällning för vaje kanal ?
Nej du bara programmerar radio kanalerna på stereon sedan trycker du den TP knappen....inget annat...

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]