- tor 29 apr 2010, 17:34
#404914
Hejsan!
Har nyligen köpt mig en 940 där dom bytte avgas på Bilia för ca 3 veckor sedan till ett helt nytt med
katt och allt. Vad som nu är problemet är att en av pinnbultarna som sitter mellan downpipen och
avgashuset har gått av och sitter kvar i avgas delen. Då man antagligen får skilja alltihopa så tänkte
jag kolla om de är lönt att uppgradera turbo eller wasgate när man ändå har skiten nere.
Jag är rätt novis på området, så jag är såfall ute efter något som passar rakt på och inte ska byggas
om. Jag har satt på ett KLracing chip som ska ge ca 170-180 hk enligt leverantören. Och ett öppet filter.
Thats it....
Vore tacksam för lite tips och tricks för en nybörjare.
Så där låg många olika trådar ang LTT, men ingen erbjöd dom svaren jag förväntade mig då jag är
ny på trimsidan...
Mvh BamZe
Har nyligen köpt mig en 940 där dom bytte avgas på Bilia för ca 3 veckor sedan till ett helt nytt med
katt och allt. Vad som nu är problemet är att en av pinnbultarna som sitter mellan downpipen och
avgashuset har gått av och sitter kvar i avgas delen. Då man antagligen får skilja alltihopa så tänkte
jag kolla om de är lönt att uppgradera turbo eller wasgate när man ändå har skiten nere.
Jag är rätt novis på området, så jag är såfall ute efter något som passar rakt på och inte ska byggas
om. Jag har satt på ett KLracing chip som ska ge ca 170-180 hk enligt leverantören. Och ett öppet filter.
Thats it....
Vore tacksam för lite tips och tricks för en nybörjare.
Så där låg många olika trådar ang LTT, men ingen erbjöd dom svaren jag förväntade mig då jag är
ny på trimsidan...
Mvh BamZe
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
You might surprise people, but you're still gay