Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roger82
Hej!

Satt precis och tänkte på ett vanligt problem, har inte lyckats söka fram något bra svar.

Man ska ju aldrig köra en bil korta sträckor men om man tex flyttar bilen 3 meter och stänger av den igen, har då varit med om att bilen är stendöd när man försöker starta den igen. Lösningen verkar vara att vara envis på starten så ger det sig till slut.

Vet även 2 till som haft detta problem när de flyttat bilen (båda 855) för att tex klippa gräset. Igång med bilen en kort stund och sedan stendöd!

Min morfars S70 stod på tomgång och jag råkade släppa kopplingen för fort och sedan var det dött, kollade stiften o de va torra. När bilen stått en timme eller 2 så startade den utan problem.

Är detta ett vanligt fel som man kan säga något generellt om? Kan ju vara nåt fel på varje bil med tex det klassiska insprutreläet men det känns lustigt med samma fel på så många...
Ideer någon?
Tackar på förhand / Roger
Användarvisningsbild
av ovelindh
Prova att söka så får du svaret på din fråga.... är så på denna motortyp..
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Standardgrej, inget ovanligt när man bara har igång en kort stund sådöär. Vill man slippa det där så lär man hå igång motorn i säg en minut i alla fall innan man slår av den. Vi lär vara många här som har råkat ut för exakt samma sak.

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]