Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Med tanke på tomgången så låter det som nå liknande fel som jag hade med min Golf -02'a för ett tag sedan.. Nytt spjällhus och det var fixat.. Tyvärr så är dom ganska dyr, så skulle nu inte det vara felet så har man kastat rätt mycket pengar i sjön..

Jag köpte spjällhuset från en skrot, och frågade om jag fick lämna tillbaka om det inte hjälpte - vilket inte hade varit några problem.

Hoppas det löser sig.
av as01
Skulle tro att det kostar 300-500 kr för en enskild modul (ECM i detta fall). Kostade ca 750:- när jag gjorde total uppgradering på XC70, och då är det alla moduler.
Jag ska köra in till volvo i morgon o boka tid för felsökning tror jag, men jag vet inte. Kanske ska testa att beställa en sån spray från internet som man rengör lmm.

Aja blir nog ett besök hos volvo i morgon. Ska köpa sån spray på biltema, det är vanlig kontakt spray ju.

Edit: Denna spray från kjell o company borde ju faktiskt fungera
http://www.kjell.com/?item=18316&path=7 ... ,721000000

Blir att testa det
Jag köpte en på mekonomen helt ny som motsvarar en original från volvo. Har aldrig haft problem med deras lambdas så tror ej denna gång heller.

Felkoden kan komma av en miljon olika saker men väldigt ofta pga av dålig lambda, men nu är den bytt så då vet vi att det inte är den.
draxxx skrev:Jag köpte en på mekonomen helt ny som motsvarar en original från volvo. Har aldrig haft problem med deras lambdas så tror ej denna gång heller.

Felkoden kan komma av en miljon olika saker men väldigt ofta pga av dålig lambda, men nu är den bytt så då vet vi att det inte är den.
Nej dom bör ha bra lambdasonder. Undrade mer om det var biltemas där man måste skarva o ha sig.
Jo kan säkert komma av en miljon olika saker men oftast är det lambdan.
Ingen ide att gissa sig fram.
Lämna in istället som du skrev innan så lär du säkert få svar.
Vad står det på din LMM
Vad är det för siffror på den??
tyver måste jag har volvos felkoder för att min hjärna ska börja arbeta...

men det är typ aldrig fel på en lamdasond när man frå felkoder på mager eller fet
Vilken maf sitter i din bil? kort på siffrorna? har den en siffer kombination som slutar på 030 så byt skiten mot en NY
Jag ska ta ett kort på den i morgon till er, har tyvärr inte bilen här nu så. Men annars ska jag titta så det inte är den kombinationen.

Men om det är den dåliga lmm ska jag skita i att lämna in den på felsökning och skaffa en annan eller ska jag bara testa att rengöra den till en början med?
Såfall, vart hittar jag sånna till bra pris eller det är volvo orginal ny som gäller i detta läget?

Ingen som bor runt Helsingborgs trakten som man kanske kan testa att byta med?

tack för alla svar hitills men vill gärna ha fler tips, blir inte nöjd för än skitet är fixat nu ;)
skrev jag att su skulla göra rent den?

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]