Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Lite svårsökt så jag startar en ny tråd i frågan. Volvo har ju tydligen tagit bort massor av filer som det länkas till, vilket gör mig lite vilsen.

Frågan alltså: Vad ingick i de olika utrustningspaketeten på MY08-bilarna? Kinetic - Momentum - Summum är väl baspaketen.

Och när jag ändå är igång: vilka olika stereopaket (inkl högtalare och slutsteg) finns till dessa bilar? Ska man köpa begagnat så finns det sällan så mycket info om det här.

Tacksam för svar!
av Moody
Urklipp från prislistan för V70II MY2008

Kinetic (utöver standardutrustning)
Aluminiumfälg 2,5T/2,4D/D5, automatisk kupéfläkt-funktion vid upplåsning av bilen över 10 grader C, belysta make-up speglar i solskydden, eluppvärmt baksäte (utgår vid val av integrerade bälteskuddar), insynsskydd över lastutrymmet, klimatanläggning ECC- Elektronisk, konstantfarthållare, luftkvalitetssystem med Multifilter (till ECC), låsbara hjulbultar, läderklädd ratt, läderklädd växelspaksknopp, rattknappar för ljudanläggning.

Momentum (utöver Kinetic)
Främre sidorutor med vattenavvisande glas WRG, färganpassade trösklar och nederdel stötfångare, klädsel ”Vittinge” textil/läder, larm - Volvo Guard, panelinlägg: Aluminium, parkeringshjälp bak, regnsensor, spoilerljus/dimljus fram, xenonljus - Bi-Xenon.

Summum (utöver Momentum)
Aluminiumfälg 2,5T/2,4D/D5/3,2, elinfällbara backspeglar med markbelysning och med tiltfunktion vid backning, elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar, innerbackspegel automatiskt avbländande, klädsel: läder, metallinlägg på instrumentpanel och mittkonsol, rails i ”Silver Metal”.
av Moody
Tartryffel skrev:Helt perfekt!
Vet du nånting om ljudpaketen också?
Inte mer än det som står i prislistan där följande stereotillval listas:

-Ljudanläggning Premium Sound med 6-cd-vxl med hörlursuttag
-Ljudanläggning High Performance, utan hörlursuttag
-CD-spelare för 6 skivor
-Hörlursuttag bak
-Rattknappar för ljudanläggning/telefon
-Subwoofer 2x130w (enbart i kombination med High Performance eller Premium Sound)
av Tartryffel
OK, tack för svaren.
Det är förbannat synd att så fina och dyra bilar har såpass mediokert ljud som standard. Tycker inte alls Performance låter bra.
av Amli
Tartryffel skrev:OK, tack för svaren.
Det är förbannat synd att så fina och dyra bilar har såpass mediokert ljud som standard. Tycker inte alls Performance låter bra.
Det kan jag hålla med om. Men det är inte så stor prisskillnad har jag för mig att uppgradera till High Performance.
av Tartryffel
Amli skrev:
Det kan jag hålla med om. Men det är inte så stor prisskillnad har jag för mig att uppgradera till High Performance.
Problemet är att nästan ingen gör det...
av perhall
Tartryffel skrev:
Amli skrev:
Problemet är att nästan ingen gör det...
Jag har ingen aning egentligen men gissar på 5% av Kinetic, 20% av Mom och 40% av Sum har HP.

Samma problem finns ju med beg Audi BMW Merca som har stor GPS 19 tum specialskinn men originalsteeo
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jag har en gissning om varför det är så få bilar som levereras med en ordentlig stereo.
Dom flesta V70 som sälj säljs som tjänstebilar, och vad gör dom flesta tjänstebilsförarna när de kör? De pratar i telefon, å då behövs inget värstingljud.
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]