Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

.......trodde jag, efter jag hissat upp och lokaliserat ljudet från lådan. Jag åkte till Nordiskabil och dom kom ut på parkeringen, lossade plastbrickan i centrum på fälgen för att sedan skruva lös bulten som håller drivaxeln (bägge sidor). Han sprayade bultarna med 5-56 och drog fast dom. Klicket var kvar så han drog lite till och sen var problemet borta.
Igår sökte jag efter detta och jag hittade nått om "limmade splines som släpper" och att volvo tar 1000 spänn för att fixa detta. Ingenstans kunde jag läsa om att dra dessa bultar hårdare. Nåja, då kan moderator plocka bort denna tråd.
Mats4444 skrev:Hoppas du får/fick bort ditt klickljud Andis. Skriv gärna och berätta.

//Mats
Javisst, nu är ljudet borta. Min bult satt helt löst.

Såg ut när jag tog ut den bulten som den har kontakt med fettet inne i drivknuten, hade funderingar på att sätta lite lås olja på den men när jag såg fettet på den så skruva i den igen och drog den halv hårt enligt mitt tycke, ville inte ta i för hårt. Ljudet försvann.

Tack för tipset Mats4444

Mvh
Andis

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]