- tis 27 apr 2010, 07:35
Nu vet jag inte så mycket om spårvidder på lastbilar, men är alla lastbilar lika??
Kan det vara så att den/de bilarna du kör inte stämmer in på de vanligast modellerna som trafikerar våra vägar och att det är därför du upplever det som du gör!?
isak skrev:ledsen pettson!Av dina inlägg att dömma så kör du lastbil!?
där håller jag inte med dig, enligt ditt resonemang borde en lastbil passa i spåren?
MEN det gör den inte. den får du ännu större problem med den går o rider! den passar helt enkelt i förslitningen från i huvudsak personbilars dubbdäck som ruggat upp spåren. en PB- är det inga som helst problem att grensla uppslitna spår med! men försök med en LB- får du känna att det inte finns någonstans det går att placera den för att det skall kännas avslappnande
sen spelar det nog inte så stor roll om det är E4 an, eller 3 el 4 siffriga vägar. underhållet är enormt på grund av dubb slitaget, vilket ja tycker är oacceptabelt! har kört dubbfritt i stort sett så länge de funnits på marknaden av komfortskäl o anpassat mig därefter rådande förhållanden utan problem.
Isak
Nu vet jag inte så mycket om spårvidder på lastbilar, men är alla lastbilar lika??
Kan det vara så att den/de bilarna du kör inte stämmer in på de vanligast modellerna som trafikerar våra vägar och att det är därför du upplever det som du gör!?
Assumption is the mother of all f ups.