Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bilen är blöt men man får sig en fingervisning om matt lack! Hela huven är vidrigt matt :( (Kamera fixad också)
Bild

Fyllde 20 igår, och lämpligt nog får jag polermaskin med dubbla trissor. Även tjärborttagning, Sonax medel för matt/oxiderad lack, Sonax vax osv. Har aldrig kört med maskin, men har väl läst lite, små ytor i taget m.m.Gjorde ett försök. Iaf bestämde jag mig för huven, blev till slut hela bilen. Gissa varför :-)-)

Bild

Blev riktigt fräscht & jag är toppennöjd :mrgreen: Vet inte om nån sett mina vita R-fälgar som sitter på ;) Har man dåligt me stålar så blir det hemmalackering på plåtisar, men vafan däckpennan höjde allt haha :mrgreen:
Bild

Sen så har arbetet med vingen börjat lite grann, våtslipade och la lite lack på den, kommer bli toppen snyggt, helt säker på det!
Bild
Bild
Har lackerat dom i början på förra året, har släppt lite färg efter stenskott under vintern. Så idag ska jag lackera de skadade ytorna (: Först en vända till skroten.

Borde bli: Tanklucka, plastdetaljer i bilen, 4 centrallåsenheter. :-)-)
Senast redigerad av 1 Michaelvecel, redigerad totalt 0 gånger.
Såg igår 4 riktigt monstergrymma fälgar på skroten .. 4 lakan :lol: Mer än vad bilen kostade när jag köpte den! Men har inte råd med det ändå så 8) Var där mellan 9-13 och skruva. Hittade facelift baklyktor men såklart var en krossad :(

Böt bakre hjulnav igår, hade ingen möjlighet att bara byta lagret. Köpte ett på skroten för 0 kr. Ska säga er att det ticka fruktansvärt illa därbak. Iaf så är ljudet borta nu och det är skönt. Var relativt enkelt att få loss navet på skroten men givetvis satt mitt som gjutet. Men lite förlängare gjorde susen (:
Bild

Har sågat ur en plywoodskiva, bagagemattan var så säckig. Under högtalaren låg slutsteget förr och tog upp plats i bagaget. blivit ändring på det. Förövrigt kan jag säga att bagagemattan ska träs i rött tyg,solfilm ska på rutorna och ska lackera plastdelarna jag tog hem igår. Bytte även "bälteslåsen" i bak.
Bild

Lite hängande kablage men det är åtgärdat.
Bild

Har monterat slutsteget på hatthyllan. Som även den ska träs i rött.
Bild
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har inte slutat pillat ännu :) Gjort lite annat, vart ute och fiskat ganska mycket och njutit av värmen.

Iaf är vingen på plats, solfilm är inköpt,bilen är sänkt i fram, har lackerat lite detaljer, bla grillen och emblemen runt om & antenn och lite annat smått (: imorn ska jag jobba på dörrhandtagen.. ÄR riktigt nöjd med vad jag åstadkommit. Bilder kommer senare idag.

Har förövrigt fått jobb på Upplands motor :-)-) :D
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Allt jag nu lackerat i rött har jag gjort med pensel och bromsok färg. Fan de fäster på allt och glänser fint :)

Vingen på plats(kommer fler bilder på den sen):
Bild

Innan(stötfångaren):
Bild
Efter (Det gråa är borta, allt i svart):
Bild

Lite pill med ljudet:
Bild

Skillnad på dörrhandtagen:
Bild
Bild

Torkararmarna: