Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
StringerBell skrev:
andreas_lofgren skrev: Så kom äntligen sommarhjulen på då.
Lycka till att köra med bakelit-puckar i morgon bitti – prognosen är -4 i Stockholm, och minusgrader i stort sett hela Sverige.

Är det nå bättre att åka med vinterdäck som blir som gelé när tempen kliver upp till 12-15 grader som det har varit idag?
Severin skrev:
StringerBell skrev:
Lycka till att köra med bakelit-puckar i morgon bitti – prognosen är -4 i Stockholm, och minusgrader i stort sett hela Sverige.

Är det nå bättre att åka med vinterdäck som blir som gelé när tempen kliver upp till 12-15 grader som det har varit idag?
Klibbiga däck ger grymt fäste i kurvorna. Sett Formel 1?
av Lövet
StringerBell skrev:
Den prognosen var inte mycket värd. Det var +6 grader när jag gick i morse. Sedan tar jag ju inte direkt den bilen till jobbet heller...
Jag får erkänna att jag skruvat på sommarhjulen nu. Det har varr rätt hyggligt väder några dagar men just idag snöade det när jag klev upp klockan 07:00. Det var lite snö på taken. 45 minuter senare när jag åkte till jobbet var den borta. Fast det känns ju sisådär att ha lagt på sommarhjulen när det blir sånt skitväder.
Så blev det: http://www.llesrof.se/bilder/foto/min_bil_009.JPG
Så, då är mina sommarhjul, Zaurak 17", äntligen på plats. Belöningen är högre vägljud, trögare styrning och stötigare fjädring. :roll:

Jag bytte själv och drog åt med momentnyckel, 130Nm enligt manual. Fast jag skal ha av dem igen; Glömde ta med mig aluminiumpastan. Fälgarna hade fastnat rätt rejält, och jag vill inte ha det problemet i november.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 61

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]