Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

OK, tackar!
Enligt säljaren förväntas den anlända till Örebro under nästa vecka :roll:
Lite surt att bilen får stå och vänta i en vecka innan den skickas när man är ivrig som en unge dagen före julafton...! Väl i Örebro tar det cirkus en vecka för dragkroksmontering, rekond och service. Suck...
Nya bud! Bilen anlände till Örebro i torsdags och leverans kommer ske på fredag 09:00!!! :D :D :D :D :D :D
Hoppas på bra väder under helgen så man kan åka omkring och visa upp sig lite 8)

Ska rycka med kamera och plåta lite innan jag rullar iväg från Rejmes. Kan tänka mig att slänga upp lite bildbevis här också...
knicklas skrev:Rättelse... :cry: :cry: :cry: :cry:
Leverans sker först på fredag NÄSTA VECKA!!! Alltså drygt två veckor för färdigställande...! Suck, stor jävla suck alltså...!!!
Har de motiverat varför. De måste väl för sjutton kunna få meddelande från Göteborg att bilen är på väg och planera in ordningställandet bättre.Jag VET av erfarenhet att de som de skall göra på din bil (Dragkrok och leveranstrim) går att göra på två dagar.
Jo, jag har läst att detta har gjorts på 2 dagar - därför känns det extra surt...
Dock står det säkert 20 nybilar vid Rejmes Örebro så de har säkert en del att göra. Hur som helst orkar jag inte bli upprörd över detta och tänker inte tjafsa det minsta med dem. Jag har bestämt mig för att detta inte ska ta glädjen ur affären! Tjafs leder bara till negativ energi, och personligen mår jag psykiskt dåligt av att gå och vara förbannad... Jag ska istället anstränga mig dessa två veckor för att min väntetid ska bli superkul!!! :D :D :D

För egentligen, vad är en vecka hit eller dit?!?! Man kan drabbas av betydligt värre saker än en veckas väntetid, bara att slå upp ett Aftonblad och läsa om allt elände bort ikring...
Den som väntar på nåt gott...! :wink:
av Amli
knicklas skrev:Jo, jag har läst att detta har gjorts på 2 dagar - därför känns det extra surt...
Dock står det säkert 20 nybilar vid Rejmes Örebro så de har säkert en del att göra. Hur som helst orkar jag inte bli upprörd över detta och tänker inte tjafsa det minsta med dem. Jag har bestämt mig för att detta inte ska ta glädjen ur affären! Tjafs leder bara till negativ energi, och personligen mår jag psykiskt dåligt av att gå och vara förbannad... Jag ska istället anstränga mig dessa två veckor för att min väntetid ska bli superkul!!! :D :D :D

För egentligen, vad är en vecka hit eller dit?!?! Man kan drabbas av betydligt värre saker än en veckas väntetid, bara att slå upp ett Aftonblad och läsa om allt elände bort ikring...
Den som väntar på nåt gott...! :wink:
Rätt inställning (även om det kan vara svårt vid ett läge som denna.. ;-// ) Själv var jag och strök nästan varje dag bara för att kolla in nya bilen medan den stod hos ÅF för montering av div. tillbehör :)
Fick offerten på V70 II D3.
Business Active, V-däck Nokian, Fastdrag, nyckelavst. kr-kudde, tidur. 308´890kr efter avdragen rabatt.
Helt ok pris ändå tycker jag, leverans i slutet av Juni. Nu ska jag bara fila på detaljerna...
På något vis såg jag vissa likheter mellan små flickor som leker med Barbiedockor och denna tråd....
Fast här är kostar förstås princessklänningen (Summumhummumomentum Business Plusplus extra allt) några kronor mer.

Små barn - Små utgifter
Stora barn - JÄTTESTORA utgifter :D :D :D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]