Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade samma sak på min XC90 de var ena turbon som hade i stort sett gett upp. vi alla här var inne på samma sak med magnetventilen men så var inte fallet.
De kändes som om man pumpgasa upp bilen i fart.

Nu är turbon bytt och bilen går som den ska igen, skall tilläggas att förra ägaren elda upp turbon med att bara stänga av bilen efter körning. Den lät och funkade till viss del men inte vid full gas.
av nilo
Tood skrev:Magnetventilen är bytt (515:-) och det verkar som om det var felet. Tackar för hjälpen!

8)
Jesus, dem var nog smarta. Men hur mycket fick du punga ut för allt de där sammanlagt?
Jag har ju liknande problem nu, tidigare hade min wastegate arm hoppat av så jag inte fick något laddtryck alls, nu har jag laddtryck igen men ryckandet kvarstår.

Så funderar på att byta tändstift sedan magnetventil om det inte fungerar. Annars ta livet av mig :)
En släkting har problem med sågande acceleration med sin S80 T6 -99/00. Initialt visade en felkod att en tändspole på 6:ans cylinder var trasig, och det blev något bättre men den sågande accelerationen kvarstår.
Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?