Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bmw
Hej,

Jag har en Volvo V70 T5 -2006 ute på Blocket för 175 000:-. Men det är helt tyst i mail/tel. Ligger jag så fel med priset?

Bilen är en V70 T5 Kinetic 2006.
High Performance med HU-850
Four-C
Dragkrok

samt övrig standardutrustning för T5.

Eller är det en fel period att sälja just nu i början på året?
Kan ni hjälpa till med värdering? Vad bör priset ligga på. (Annonspris).
av Sharkbait
Du lade ut annonsen den 3 jan kl 15,31 och idag undrar du varför ingen har köpt bilen! :shock:

Den finns en V70 T5 som har legat ute sedan den 20 nov. Du kanske får ha mera tålamod än knappt 3 dagar? Om du har haft bilen ute på annons längre än 3 dagar så borde du ha skrivit det när du startade tråden så man har info om det!!

Kan vara helt fel tidpunkt att sälja en T5. Mot våren kanske det är bättre sug efter sådana?!

Mvh
av Lazy
Hade min s60 2,5t ute i 1,5mån. (till bra pris) utan att hitta någon köpare så jag blev tvungen att lämna den som inbytesbil.

Visst det gäller att ha rätt pris, men årstid, bilkampanjer och tur att hitta rätt köpare för just din bil påverkar.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av Martinmat
kolla in http://www.bilpriser.se så får du ju en hum om vilket prisspann du borde ligga inom.

Som sagt 3 dagar är ju inte så länge, får tänka på att det inte är en bil för 20-30 000 utan en som betingar mer pengar varför folk kanske inte är lika snabb att slå till...
av bmw
Hej,

Nu har jag sänkt priset till 149 000:- och fortfarande ingen framgång. Har jag något fel i annonsen?
Bilen är i jättefint skick. Nyservad, nyskattad & nybesiktigad samt 12 månaders garanti kvar. (Maxitrygg).

http://www.blocket.se/vi/25311279.htm?ca=11

Please help med input om vad som inte stämmer.
Senast redigerad av 1 bmw, redigerad totalt 0 gånger.
av bmw
Tack. Jag hade mer info förut men skalade ner den.
Det kanske bara är att vänta och ha is i magen. Min fundering är på om just T5 kan vara lite mer svårsåld än de små dieselmotorerna...

@XC60Recharge , Bilen jag har tittat på &[…]

Elpriset

Ser ut som om det är en glädjefaktor p&a[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]