NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Survolvo
Vi har en C30 1,8F -09.
Den har fått bärgas 2gg på grunda av ett den blivit sur. Nya programvara men fortfarande hackar den ofta och stannar igen efter start. Dert har inte varit i samband med bränslebyte eller stark kyla.

Otroligt dåligt att Volvo säljer bilar som man inte kan lita på.

Det är viktigt att läsa instruktionsboken, där står att man skall hålla nere gasen till hälften om den inte startar direkt. Hjälper inte det skall den ner i botten. Dessutom har man modifierat några detaljer i proceduren, så man skall ha nya tillägssidor-tyder det på problem???

En kollega har en V50 1,8F som tjänstebil, hon fick inte igång den och fick ta en annan bil en morgon. På kvällen startade den.

Dåligt av Volvo att inte inse att det är viktigt att bilarna startar!

Någon som haft liknande problem?

Någon som haft liknande problem?
av flink
Har aldrig haft så stora problem att jag behövt bärga bilen... men att den är lite svårstartad ibland om jag stannat till ett par minuter händer då och då. Tog upp det med Volvo när jag lämnade in den på service och dom skrev ut en kopia av den sidan i instruktionsboken som du beskriver. Jag kör i stort sett enbart på bensin, men Volvo påstår att det bara uppkommer när man byter bränsle.

Sånt nonchalerande av kunder får en att titta på andra bilmärken. Jag är annars väldigt nöjd med bilen, men man är ju inte sugen att köpa en till ny Volvo.
av glitch
Hände mig i vintras, fick bärga bilen och åkte på att byta olja och tändstift. Då hade jag inte bytt bränslen utan kört enbart på etanol de senaste 5 månaderna.
Bemötandet jag fick på verkstaden var under all kritik, det blir inte en Volvo till kan jag ju säga.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]