Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mardy
Hej!
Då har man införskaffat sig första bilen, en 855 T5 -96 :D
Det verkar som bilen en del tidigare ägare servat den själv. Det verkar som den varit servad någon gång förra året senast men jag hade tänk serva den senare när jag har pengar.
Men har en del frågor som har dykt upp:
Vad kostar det att få bytat kamrem, och tycker ni man ska ge sig in på det själv eller lämna in?
Sitter det dolda "gasarmar" till bagageluckan på bilen eller hur fungerar det? Det är precis att bagageluckan håller sig uppe.
Kan man se om bilen är chippad?

Det var dom frågor som var poppade upp för tillfället, tack på förhand! :D

Ha det bra! (:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Man kan göra det själv om man har lite koll på vad man håller på med, priset för att lämna in varierar rejält beroende på vart, så man får kolla runt lite. Ja, flyttar man på inredningen i bagaget så kan man se gasdämparna. Ja, man kan se om den är chipad, men då lär man öppna styrboxen och titta på chipet och räkna antalet ben då trimchip har 2 ben färre.
av Mardy
Okej, tack så mycket! :D Ska kolla runt lite efter pris då, och byta gasdämpare.
Sitter styrboxen under ratten eller?
Användarvisningsbild
av CP2
Nej, den sitter inte under ratten utan i motorrummet! Vad du gör, pilla inte med ratten, finns risk att du skadar dig rejält om airbagen smäller!
av Mardy
Ajdå, tur jag inte hunnit undersöka där då! :)
Jag kollade i motorrummet men jag hittade inte den, fast vet iofs inte riktigt vad jag ska kolla efter. Sitter den lättåtkomligt?
Användarvisningsbild
av Suomela
Ja kamremsbytet är inte dyrt gjorde min hos Volvo, tyckte till och med att på min V70 -99 var billigt, bytte förra veckan, kamrem, hjälpaggregatsrem, spännare för ynka 3200kr! Säkert billigare till din 855'a med tanke på att den är äldre.
av Mardy
Tack för bilden Grammse! :) Hittade styrboxen där under. Antar att man ska ta ut den och skruva isär och kolla på kretskortet?
Det var ju bra, hade förväntat mig att det skulle vara dyrare! :D
Tackar, håller tummarna för ett bra ex! :D

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]