Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raf
Är det någon som kan förklara eller vet var det finns en utförlig beskrivning för att demontera dörrsidan vänster fram på S80-00
Användarvisningsbild
av Loner
Jag har anvising till V70, kan väl inte skilja så mycket? Tar högst 1 minut att riva bort sidan på en V70. En bunt nitar och 2 skruv.

Jag kan maila om du vill.

/L
av Alminjo
raf skrev:Är det någon som kan förklara eller vet var det finns en utförlig beskrivning för att demontera dörrsidan vänster fram på S80-00
tar mindre än 1 minut o fixa... ca 10 plastgrejer som du tycker in huvvet på, o så har du 2 skruvar under handtaget.. använd ett falsben när du tar av handtaget.. de e allt..
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alminjo skrev:
raf skrev:Är det någon som kan förklara eller vet var det finns en utförlig beskrivning för att demontera dörrsidan vänster fram på S80-00
tar mindre än 1 minut o fixa... ca 10 plastgrejer som du tycker in huvvet på, o så har du 2 skruvar under handtaget.. använd ett falsben när du tar av handtaget.. de e allt..
Du får förklarar lite mer utförligt alminjo...

Det finns ca 10 små kaplsar runt om skärmen på kanterna....som där finns en plugg i mitten av kappsylerna, ( rund ring i mitten ) tryck in de så lossnar lite kapsylen. Sedan har du 2 skruvar antar jag vid handtaget som du ska skruva loss, mejseln har du i din verktygsväska i bagaget, sedan efter att du lossat de skruvarna så dra lite uppåt med hela skärmen så att du får loss den , men va försiktigt....skicka PM till loner så får du bättre instruktion kanske,,,,lycka till.....
av Alminjo
kanske får göra de :P men hade inte tid o skriva mer när ja beskrev hur man gjorde... bra att du fyllde på iaf 8)
av raf
Alminjo, vad är ett fallsben?????
Användarvisningsbild
av Loner
raf skrev:Alminjo, vad är ett fallsben?????
Bild

Även kallat fiskben.

ArtNr 44 153 009 på volvo, kostar runt 16 spänn, ett "måste" i bilverktygslådan.

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:
Bild

Även kallat fiskben.

ArtNr 44 153 009 på volvo, kostar runt 16 spänn, ett "måste" i bilverktygslådan.

/L
Har aldrig användt en sådan ,,,men den kanske gör stor nytta....
av Alminjo
Loner skrev:
Bild

Även kallat fiskben.

/L
Helt rätt!! på volvo kallas den falsben, även fiskben... är faktiskt ett måste!! me 2 sånna kan du demontera nästan hela bilen.. använde sj 2 falsben när ja tog bort listerna på bilen.. hela inredningen demonteras med 2 sånna..
av perjak
Hittade denna matnyttiga sida när jag surfade omrkring. Där kan man hitta moteringsanvisningar över det mesta.

Välj svenska och leta på! Ett tips för dörren, sök på högtalare.

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]