Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sm7ovk
Mitt larm har fungerat fint tills idag, V70-97 GLT. Normalt när man larmar på så blinkar lysdioden vid ljussensorn ungefär var 5:e sekund men nu blinkar den flera gånger per sekund. Någon som vet vad det kan vara för fel? (Borde ju vara någon form av indikering?)
Det går att låsa/öppna med fjärrkontrollen. Larmet tutar inte förrän efter ca 30sekunder. Någon gång när jag har testat så har det tagit lite längre tid än 30 sekunder också. Dörrarnas sensorer verkar fungerar, åtminstone så släcks innerbelysningen när man öppnar stänger. ?:-/ Har även testat att byta batteriet, men ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av Severin
Hur är det bagageluckan, att den blinkar ofta innebär att den har larmat och talar om vilken som har löst ut.

Att den larmar efter 30 sek är för att BLL går in då och det är nån sensor som löser ut förmodligen bagageluckan då om den släcker/tänder innebelysningen på dom andra dörrarna
av sm7ovk
Jo man hör att BLL går in efter ca 30 sekunder, vad jag tycker är konstigt är att vid något tillfälle så har jag hört att BLL gått in och så börjar det larma 15-20 sekunder efteråt. Tar jag av batterianslutningen så blir det normalt igen tills att jag larmar på med fjärrkontrollen.
Skall kolla bagageluckan - men skall inte den tända/släcka övrig belysning? Inget man precis går och kommer ihåg...
Användarvisningsbild
av Severin
Nä den har egen belysning så kolla om den slår av/på som den ska, kan var låskista som löser ut ditt larm
av sm7ovk
Nu är bakluckan kontrollerad och den fungerar precis som du beskriver det. Den lampa som är för bakluckan tänds, men inte övrig kupe'belysning.
Kollade även givaren till motorhuven och den sluter som den skall när huven stängs. Jag har ingen aning om det även finns glassensorer, rörelsesensorer etc... kan man kolla det på något enkelt sätt?
Användarvisningsbild
av Severin
sidorutan(or) så har du larmslinga, inte ovanligt att den tråden går av och det finns färg som man lagar den med
av sm7ovk
En fundering, jag har två kontakter på varje sida och en har gått av. Är det den slingan som är märkt "Car guard" som är för larmet? Dessa två har jag, det är alltså den andra som saknas på ena sidan men det har den gjort i många år.
Är det en slinga mot jord?
Användarvisningsbild
av Severin
Den andra är till radioantennen.

Har du kollat larm tråden ordenligt så den inte är skavd nånstans för är den av så larmar bilen
av sm7ovk
Nu har jag kollat båda slingorna i bakrutorna och de är ok. De olika slingorna borde ju gå ihop någonstans, finns det någon mätpunkt där man kan kolla om hela slingan är hel?
Användarvisningsbild
av Severin
Tydligen så ska den översta tråden i bakrutan gå till larmet, kika på den oxå

Den blinkar inte snabbt när du slår på tändningen utan det är efter att du har larmat av och den blinkar tills du slår på tändningen?
Airbag

Det är de här som mest troligt är f[…]

Det finns inte Rattvinkelgivare på skruvat e[…]

Absolut något sämre komfort. Har du set[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]