Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Ja tro de eller ej, men nu är bamze back again. Nu har de blivit köp av en volvo av en gammal tant och gubbe som jag tänkte jag skulle ta och göra vid. Bilen som en 940 Lätttrycksturbo (i dagens läge) har 2 ägare. Volvo har ägt den i 2mån sen har de äldre paret köpt bilen och haft den till nu. Blev så jävla glad när jag hittade den, för de fanns ingenting att göra vid på bilen. Den är i så jävla perfekt skick så man blir helt salig av att se på den. Dom hade en hel pärm med kvitto. Lite av sakerna som var bytta senaste 2åren var Turbo, Koppling, Kylare, LMM, Lamdan, skivor och bromsar runtom och hör och häpna, de satte på ett helt nytt avgas på Bilia i Kristianstad för 3 veckor sen för 3811:- och nu säljer dom den. De var väl lite bakgrund på bilen.

Nu tänkte jag berätta lite om mina planer för bilen. Till en början så blir de 19" R-f'älgar helt nya som ska på den med pirelli däck. Vita blinkers runt om är också något som ska sättas på omgående. Jag har letat lite hur man skulle kunna skrämma upp den så de blir lite fler hästar. Så får se om man kan hitta något vettigt chip till den.

Annars tänkte jag behålla den i väldigt originalt utseende då den är i så jävla fint skick.

De var väl lite för nu, men här kommer lite bilder som jag tog på henne idag... kommentera gärna :)

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vilken kanonbil du hittat! :P Ser riktigt fräsch ut :) Den ständiga frågan: Vad är det för miltal? :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
välkommen tillbaka,måste erkänna jag saknat dig lite på forumet :oops:
Riktig pärla du hittat,styla inte sönder en fin orginalare nu bara :wink:
Min fasters gubbes föräldrar hade en 940 som min kusin nu åker i då de avlidit. Bilen användes i princip till kyrkan söndagar och stod jämnt under tak inomhus .Den är riktigt fin oxå som din pärla 8)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Snacka om en riktig PÄRLA :) ja för allt för sliten såg den ju inte ut. Vårda den ömt.
Användarvisningsbild
av BamZe84
~Kalle~ skrev:Vilken kanonbil du hittat! :P Ser riktigt fräsch ut :) Den ständiga frågan: Vad är det för miltal? :wink:
Ja den är riktigt fin faktiskt :) Man vågar knappt gasa fullt, då den har körts mellan hemmet, kyrkan och ica typ. Miltal...ptja den har gått 26.700 mil. Så den har gått rätt långt tyvärr. Men alltid stått i garage och så.

Candypig skrev:Faan va fin den är alltså (W)
Det ända jag kanske saknar är AC :roll:
Ja, just AC kan kvitta, men en klimat hade varit fint...

Grammse skrev:välkommen tillbaka,måste erkänna jag saknat dig lite på forumet :oops:
Riktig pärla du hittat,styla inte sönder en fin orginalare nu bara :wink:
Min fasters gubbes föräldrar hade en 940 som min kusin nu åker i då de avlidit. Bilen användes i princip till kyrkan söndagar och stod jämnt under tak inomhus .Den är riktigt fin oxå som din pärla 8)
Tackar, jaså de har du :) Jag har saknat er också. Man blir lite beroende när man hänger på forum. Men jag har kört
en Saab 9000 Aero 300hk ...så de var inte läge att hänga här då :) Nä den ska förbli original faktiskt. Andra fälgar, chip och vita blinkers. Cleant "stylat"...
Användarvisningsbild
av Nexus
det var ju lite komiskt du nämnde saab för jag prata på msn om att du har säkert gått över på fel sida och så rätt jag hade :lol:
skönt du är tillbaka och kör en riktig bil och inget saab skrot :wink:
Användarvisningsbild
av BamZe84
Haha auja, jag har haft en hel del Volvo också. Men inga bilar som jag tyckte va värda att lägga upp här.
Så men denna jag har nu är värd att satsa lite på faktiskt :)

Här kan du se lite av dom bilarna jag haft sedan jag slutade hänga här..

http://www.garaget.org/B4m3e/cars

När ja var här sist var de ju när jag hade 850 turbon, så har väl blivit 7 bilar sedan se :)
Men när ni ändå är där inne och kollar, ta en titt på den ljusblåa volvo 740. Också 1 ägare.
Sjukt fint skick även på den :)

http://www.garaget.org/?car=196723

// BamZe
Användarvisningsbild
av crumpets
Hur sjutton har du lyckats beta av 7 bilar på den tiden :shock: Var väl inte ens ett halvår sen... Hann ens ägarbytena gå igenom innan du köpte nytt? :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]