Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har en v70 2,0 se-98 och den vill ej gå på alla burkar, jag har bytit tändstiften och jag ska byta fördelar lock och rotor idag, lurar om det kan va bränsle filtret också, den har ju gått 31000. tänkte höra om det finns någon som har haft liknande problem, ibland går den bra på tomgången och när man gasar sakta och sen trycker till lite då går det bra, men om man tvär gasar då går den på 4a och inte 5 cylindrar!
Tacksam för ideer och föslag. Robert
tombac skrev:hej..ibland kan ju tändspolarna gå sönder,dem som sitter på tändstiften..de e bara känna på dem. e dem ljumna e dem hela och är dem varma e dem trasiga.
Sitter inga spolar på stiften här inte.. Den här motorn har konventionellt tändsystem med en spole och fördelare..
SirRobert76 skrev:Hej har en v70 2,0 se-98 och den vill ej gå på alla burkar, jag har bytit tändstiften och jag ska byta fördelar lock och rotor idag, lurar om det kan va bränsle filtret också, den har ju gått 31000. tänkte höra om det finns någon som har haft liknande problem, ibland går den bra på tomgången och när man gasar sakta och sen trycker till lite då går det bra, men om man tvär gasar då går den på 4a och inte 5 cylindrar!
Tacksam för ideer och föslag. Robert
En bra start är ju rotor och fördelarlock. Jag bytte på min vid 30000 mil, ingen vacker syn precis. Dom hade suttit där sen bilen var ny. Jag hade dock bara lite småryckig gång på min, men det löste sig med nya tänddelar.
Nu har jag bytt tänd delar allt utom tänd kablarna (skall bytas straxt), men det blev ingen skillnad :???: men däremot när jag böt bränsle filter , blev som att köra en rymdraket jämförelsevis :-)-) , det gick knappt att blåsa igenom det gamla filtret. Men problemet kvarstår dock men inte alls lika påtagligt, men gjorde en liten upptäckt på tändkablarna, när jag tog bort treans tändhatt så slog det gnistor igenom höljet= inte bra, fick mej en jävel också, :-O) dax att byta!!!! Misstänkt huvud orsak :idea: .
Tack för alla svar Mvh Robert.
PS Till alla er som tycker att er volvo blivit lite slö BYT BRÄNSLE FILTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DS.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]