NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fellow skrev:Riktigt fint! vad blev de för tejp nu då?
Bara för det så minns jag inte vilken av dem det var.. tejpen lämnade jag kvar i verkstaden.. satana..

Lovar att ringa och kolla med dem imorn!

EDIT: Ehm.. värt att nämna (!) De vita rektangulära i-skjuts-klipsen måste man ta med en syll. Syllen skall ha en böjd topp på 90grader så man kan trycka upp plupparna för att få ut dem. Det är engångsvaror egentligen. Trösklarna ska egentligen inte gå att ta bort.. om man inte ska pilla FRUKTANSVÄRT mycket..

/Christian
Användarvisningsbild
av Hedda
jävligt najs!! själv har jag ju bodykitet som e nerlackat original förutom dörrlisterna och de e fruktansvärt fult har ju likadan kulör som dig så nu ser jag ju lite hur min kommer bli!
Riktigt snyggt vilken skillnad :lol:
turbodream skrev:Vart ju kanon med nerlackningen. På med en sänkningssats också. Fälgarna, fick du dom från gummihuset till slut ?
Finns inte en chans på denna jord att jag kommer sänka ytterligare 15mm.. Jag tycker det ser helt perfekt ut i verkligheten!

Yes, fälgarna kom :) Det blev faktiskt helt perfekt. Bilen stod hos verkstaden för listmontering när fälgarna kom. Så jag tog ledigt från jobbet och gjorde klart bilen igår :D

/Christian
Användarvisningsbild
av Fellow
Tejp tejp tejp Chris! :P
Fan mina delar är ju klara idag så ska börja upphämtningen imorgon. Behöver ta en hel helg med polering o tvätt innan jag monterar dörrlisterna igen! Fick ju ett bra pris på lacken iaf så jag är nöjd:)
Användarvisningsbild
av Fellow
Front, bak, 1 dörr pga repa och buckla, backspegelkåpor, baklucka, dörrlister, alla kåpor i motorrummet och fälgar fick jag lackerat:) Ska lackera dörrfalsar och resterande dörrar i vinter samt lägga extra klarlack runt om:)
Användarvisningsbild
av opA
Fellow skrev:Front, bak, 1 dörr pga repa och buckla, backspegelkåpor, baklucka, dörrlister, alla kåpor i motorrummet och fälgar fick jag lackerat:) Ska lackera dörrfalsar och resterande dörrar i vinter samt lägga extra klarlack runt om:)
Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.