Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min trippmätare och totala mätarställning har stått stilla sen jag köpte min 855 T5a, den har slutat någon gång efter förra godkända besiktningen, alla andra instrument fungerar som de ska förutom en bakgrundslampa!

Jag har sökt men inte hittat något, är det bara att byta ut hela instrumentpanelen eller det går att dela och bara byta ut de mätarna?
shuu skrev:Min trippmätare och totala mätarställning har stått stilla sen jag köpte min 855 T5a, den har slutat någon gång efter förra godkända besiktningen, alla andra instrument fungerar som de ska förutom en bakgrundslampa!

Jag har sökt men inte hittat något, är det bara att byta ut hela instrumentpanelen eller det går att dela och bara byta ut de mätarna?
Det går att dela och byta bara drevet som felas. MEN... Drevet kostar som ett komplett hus på skroten.
*pettson* skrev:Har inte grävt bland dreven då jag aldrig kunnat försvara kostnaden för kunden. Men provar du så lär vi få veta.
Då får jag väl testa och hoppas på att jag inte river ner två bilar i onödan :P
Tack för svaren i tråden hur som helst!

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]