Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gsson
Hej alla Volvoentusiaster!

Jag är oxå en ny volvo-ägare. Jag har skytt Volvo som pesten innan, men förhoppningsvis så har förståndet kommit till mig nu.

Jag har beställt en V70 1.6 DRIVe, momentum, teknikpaket, herrgårdsvagnspaket 1 (Barnen skall se ut ordentligt! ;)), oystergrå, värmare.

Denna lilla sak fick jag för 297000:-, kändes som ett bra pris. (listpris ca 331000)

Jag hade två enorma krav, bilfan skulle vara tyst och snål. Det var Volvon, passaten (som dissades omedelbums, för dyr!) och Subaru Legacy som fajtades. Den som vann, det vet ni! Jag hoppas verkligen att jag bllir nöjd.

MVH,

//Gsson, som går i väntans tider.
Användarvisningsbild
av opA
Välkommen till forumet och val av absolut rätt bilmärke ! ;)

När förväntas den komma ? :)
av Steff 99
Grattis till en mycket prisvärtbilval.
MEN du har också skaffat dej möjligheten att träffa på Sveriges sämsta verkstadsorganisation, hoppas du bor på en plats där fortfarande återförsäljaren har kvar tekniker som klarar att åtgärda eventuella fel.....
av perhall
Steff 99 skrev:Grattis till en mycket prisvärtbilval.
MEN du har också skaffat dej möjligheten att träffa på Sveriges sämsta verkstadsorganisation, hoppas du bor på en plats där fortfarande återförsäljaren har kvar tekniker som klarar att åtgärda eventuella fel.....
Finns det någonting som talar för att det skulle bli bättre med Passat? De har ju en lång tradition VW och Audi av att ligga dåligt till.
Volvo har helt klart tappat men jag tycker tyvärr inte att det är så mycket bättre med vissa andra märken vilket också bekräftas i undersökningar.
BMW är dock bättre och inte heller så dyra som många tror.
av Steff 99
perhall skrev:
Finns det någonting som talar för att det skulle bli bättre med Passat? De har ju en lång tradition VW och Audi av att ligga dåligt till.
Volvo har helt klart tappat men jag tycker tyvärr inte att det är så mycket bättre med vissa andra märken vilket också bekräftas i undersökningar.
BMW är dock bättre och inte heller så dyra som många tror.
Skulle man gradera "Bilia Volvo" i Göteborg och "Bilia BMW" i Göteborg o deras verkstädersförmåga i en skala 1 till 10 där 1 är lägst så får "Bilia Volvo" -1 och "Bilia BMW" 7-8 så det är bara att hoppas att inte "Bilia BMW" tappar nu när BMW:s försäljning och verkstad är införlivade i BiliaGroup i Göteborg.
Jag har aldrig råkat ut för en mer inkopetent serviceorganisation än denna Volvo verkstad , jag är tveksam om VW/ Audi någonsin varit nere på samma nivå...
av Amli
gsson skrev: Jag hade två enorma krav, bilfan skulle vara tyst och snål. Det var Volvon, passaten (som dissades omedelbums, för dyr!) och Subaru Legacy som fajtades. Den som vann, det vet ni! Jag hoppas verkligen att jag bllir nöjd.
Grattis till din nya bil! Tror du kommer att bli nöjd :-)-)
Men vad för pris fick du på Passaten måste jag fråga. Nu får du ju en välutrustad Passat Variant TDI 4motion 170hk med den underbara DSG-lådan samt R-line för 299.000. Min granne som är ute efter en ny tjänstbil fick en offert på en sådan inkl. dragkrok för 277.000.... Volvon är fin, men jag skulle ta den bilen alla dagar i veckan före en V70 1.6 DRIVe.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Beror nog på var man bor, och eftersom TS inte ens skrivit vart han bor så är det ju bara en gissning om servicegraden...
Själv har jag bara goda erfarenheter när det gäller Service och bemötande från verkstaden, då pratar vi om Helmia i Karlstad..
av dimster
Alla olika märkesverkstäder har sina bra och dåliga sidor. Till exempel så lämnar jag bara in min bil till Bilia i Haga Norra för plåt/lack eller så går jag dit för att köpa reservdelar, annars sätter jag inte min fot där. Bilia i Vinsta sätter jag inte min fot i oavsett vad det gäller. Upplands motor däremot och Bilia Täby har jag bara goda erfarenheter av.

MEN det måste även sägas att de som är mest missnöjda med servicen även är de som ropar högst. Återstår bara att gratulera till ett utomordentligt förvärv av en fin bil. Hoppas att du får många sköna och inte minst bränslesnåla mil med den :-)-)

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]