Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det e nästan så man dreglar lite, ;) Du verkar då inte snåla på vad som sätts på bilen :)
Du verkar vara hemma på alla delar i bilen så att säga, trevligt :)
Så var dörren och fälgarna inlämnade för lack också!
om om 2 veckor tänkte jag försöka se om svärfar vill ha fotosession med min bil då han har bra kamera och är riktigt duktig på att fota. På måndag hämtar jag ut en del av mina delar och monterar ihop för att sedan åka till lackeringsfirman för att hämta resten och montera på plats. Fälgarna kommer bli görsnygga tror jag! Får se om man ska fixa till bultarna med förzinkning och lack sen men de får dröja någon månad. Mycket clips som ska köpas nytt när man rivit av bakluckan! Stripeclips som höll alla kablar på plats så var bara att klippa allt!
Att du skulle behöva lacka om något verkar otroligt när man ser på första bilderna.

"Får se om man ska fixa till bultarna med förzinkning och lack"
Lät intressant. Detta har jag aldrig hört talas om att man gör. Är de inte redan förzinkade menar du? Inte billigare att köpa nya om de ser fula ut?
Tomas88 skrev:Att du skulle behöva lacka om något verkar otroligt när man ser på första bilderna.

"Får se om man ska fixa till bultarna med förzinkning och lack"
Lät intressant. Detta har jag aldrig hört talas om att man gör. Är de inte redan förzinkade menar du? Inte billigare att köpa nya om de ser fula ut?
Någon vänlig själ bestämde sig för att reva och smälla upp sin dörr i min. Sen hade jag en del stenskott och lacksläpp på fronten efter vintern:/ Nu är det bara framdörrarna och dörrfalsarna som behövs en omlackering då tidigare ägare varit SÅÅÅ duktiga och haft bältesclipsen emellan när dem smällt igen dörrarna.

Jo jag ska kika på nya bultar först o se priset. Mina har en del belägg o missfärgningar som försvinner vid förzinkning. Men dem måste ju pulverlackas mattsvarta sen för att de ska hålla o dra bultarna:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]