av gnestakalle - lör 24 apr 2010, 18:42
- lör 24 apr 2010, 18:42
Bilen gick helt normalt innan min vintersemester men efter att jag kom tillbaka i Mars så vill inte bilen gå så bra längre.
Bilen startade normalt och allt tycktes frid och fröjd men när motorn började bli varm verkade det som om den inte längre fick brönsle, man kunde hålla den igång någon eller några minuter till genom att pumpa med gasen men då började även andra konstigheter uppträda, det verkade som om tändningen föll ur och kom tillbaka intermittent för emellanåt kom avgassmällar. Felkoden avlästes som 2-3-1 viket enligt boken (Haynes) blir "Systemet kompenserar för rik eller mager blandning.
Kan någon eller några möjligen hjälpa mig på traven lite. :???:
Bilen startade normalt och allt tycktes frid och fröjd men när motorn började bli varm verkade det som om den inte längre fick brönsle, man kunde hålla den igång någon eller några minuter till genom att pumpa med gasen men då började även andra konstigheter uppträda, det verkade som om tändningen föll ur och kom tillbaka intermittent för emellanåt kom avgassmällar. Felkoden avlästes som 2-3-1 viket enligt boken (Haynes) blir "Systemet kompenserar för rik eller mager blandning.
Kan någon eller några möjligen hjälpa mig på traven lite. :???:
Senast redigerad av 1 gnestakalle, redigerad totalt 0 gånger.
När allt möjligt är uteslutet kvarstår endast det omöjliga som möjligt !!
Vilket bevisar tesen att " INGENTING ÄR OMÖJLIGT "
Vilket bevisar tesen att " INGENTING ÄR OMÖJLIGT "