- tor 22 apr 2010, 07:54
Visst kan man förstöra en låda på 12000mil om man vill. Inte stå stilla och lägga i växlar. Bogsera en längre sträcka mm.
Moderator: Moderatorer
StringerBell skrev:Bilen har till 98% körts av min hustru som är 50+ och till 75-80% landsväg. Förbrukningen av diesel ligger runt 0,6 l/mil så det har inte varit någon buskörning. Aldrig bogsering, kanske 100 mil med släpkärra.camaro69 skrev:Det går att köra ner en låda snabbt om man missköter den. Det är ingen evighetsmaskin.Jag har svårt att förstå hur man kan köra ned en automatlåda på 12000 mil utan fabrikationsfel.
isak skrev:du har inte sagt hur du upplever felen? el- din fru.hej!
har de läst ut felkoder? lagt i senaste mjukvaran. lådorna är adaptiva o kan bete sig underligt ibland.
har själv en som var tokig när ja köpte bilen? men oljebyte och o ställning så blev den bra, okay är lite knepig när sambon har haft den, men det rättar till sig efter ett par omstarter. den är nära 50 000 nu!
du måste ta reda på mera hur volvo ställer din dignos??
Isak
mjorebro skrev:Ingenting förvånar mig när det gäller vissa förare. Det känns inte som en garanti att frugan är 50+.StringerBell skrev:Bilen har till 98% körts av min hustru som är 50+ och till 75-80% landsväg. Förbrukningen av diesel ligger runt 0,6 l/mil så det har inte varit någon buskörning. Aldrig bogsering, kanske 100 mil med släpkärra.camaro69 skrev:Det går att köra ner en låda snabbt om man missköter den. Det är ingen evighetsmaskin.Jag har svårt att förstå hur man kan köra ned en automatlåda på 12000 mil utan fabrikationsfel.
Övertygad om att det är glappt någ[…]
Kan det vara så att det är problem med[…]