Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pixelworks
Tjenna alla!

Har præcis beställt min första Volvo, och ser väldig mycket fram emot att motta den .. hoppas att jag har valt rätt :???:

Kommer ifrån 2 BMW:s, som jag till sidst tyckte var aldeles för hårde och ubekvemma - denna gamle gubban er slut med sport :wink:

Ville bare hälsa på alla ni trevliga människor - det är en väldig fin ton i dette formumet!

/Nick
av Amli
Välkommen!

Du kommer säkert bli nöjd! Ser att du beställt en S80 D5 summum. Har någon mer utrustning?
Vad hade du för BMW modeller tidigare?
Användarvisningsbild
av Krollspell
Grattis till en mycket fin bil!
Användarvisningsbild
av opA
Välkommen till detta eminenta forum och grattis till ett mycket bra val av bil !

Nu vill vi nyfikna veta utrustning och färg samt när den kommer ? :)
Användarvisningsbild
av pixelworks
Tack tack :D

Jag hade en 523i Tourning och senast en 325i Touring, så diesel blir också en första för meg.

S80:n blir Ice Vit (har alltid önskat meg en vit bil :)), och har bare lite extra utöver den mycket omfattande lista i Summum, som: Teknikpaket (High Performance), Hörlursuttag bak, Eluppvärmda spolarmunst., Dark Fineline panelar, 6-CD, RTI, Parkering fram/bak, bärkassehållare och delbart drag.

Jag beställde i tisdags, och fik i går brev från Bilia med Prel. lev. datum till vecka 26-27 ... var det inte en hemside där man kunne fölge produktionen av bilen?

Som sagt blir det en 2011 model - förhandlaren så något om att han hade hört att det hade lyckades dom att få ner bränsle förbrukningen på nya MY11 D5 till under 6l/100 km. med automat. Det ville jo vare perfekt tycker jag - är blivit lite orolig för de mätningar jag läser i forumet. Der var en som skrev att han körde 0,98/mil vid blandat körning (lite stad och motorväg m/ farthållare) - om det är sant, så drar min nuvarande 325i bensin med 218HK mycket mindre.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Grattis till en fin bil! :-)-)

D5 MY11 blir lite snålare. Har inte exakt uppgift på S80, men jag såg att XC60 D5 awd aut MY11 stod på 7,0l/100km blandad körning. MY10 ligger på 7,5l/100km.
Användarvisningsbild
av Krollspell
pixelworks skrev:Tack tack :D

Jag hade en 523i Tourning och senast en 325i Touring, så diesel blir också en första för meg.

S80:n blir Ice Vit (har alltid önskat meg en vit bil :)), och har bare lite extra utöver den mycket omfattande lista i Summum, som: Teknikpaket (High Performance), Hörlursuttag bak, Eluppvärmda spolarmunst., Dark Fineline panelar, 6-CD, RTI, Parkering fram/bak, bärkassehållare och delbart drag.

Jag beställde i tisdags, och fik i går brev från Bilia med Prel. lev. datum till vecka 26-27 ... var det inte en hemside där man kunne fölge produktionen av bilen?

Som sagt blir det en 2011 model - förhandlaren så något om att han hade hört att det hade lyckades dom att få ner bränsle förbrukningen på nya MY11 D5 till under 6l/100 km. med automat. Det ville jo vare perfekt tycker jag - är blivit lite orolig för de mätningar jag läser i forumet. Der var en som skrev att han körde 0,98/mil vid blandat körning (lite stad och motorväg m/ farthållare) - om det är sant, så drar min nuvarande 325i bensin med 218HK mycket mindre.

Här kommer länken, se till att du får inloggningsnumret av din försäljare om du inte har det redan:
https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... n.asp#info
Senast redigerad av 2 Krollspell, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av pixelworks
XC90_Executive skrev:Grattis till en fin bil! :-)-)

D5 MY11 blir lite snålare. Har inte exakt uppgift på S80, men jag såg att XC60 D5 awd aut MY11 stod på 7,0l/100km blandad körning. MY10 ligger på 7,5l/100km.
Tackar :D

Jamen då stemmer det väl nok, at S80 D5 Aut. kommer att ligga runt 6.0 - 6.2 i snitt - kanon! :mrgreen:

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]