Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
Linqid skrev:
Det beror på att när du väljer automat till nya D3 blir den inte längre DRIVe.

Om jag förstått det rätt blir det:

DRIVe - D3-motorn med manuell låda och FWD

D3 - D3-motorn med automat och FWD

D3 AWD - "gamla" femman på 2,4 liter och dubbelturbo (163/420)
XC70 DrivE betyder i detta fall bara att det är den snålaste motorvarianten i sin modell, inte att den klarar ett visst utsläppskrav... Samma med XC60 D3 DrivE
av Linqid
philipsguy skrev:
Linqid skrev:

XC70 DrivE betyder i detta fall bara att det är den snålaste motorvarianten i sin modell, inte att den klarar ett visst utsläppskrav... Samma med XC60 D3 DrivE
Jo, jag vet :) Svarade till Michael08.
Användarvisningsbild
av Funk
Enzo skrev:
Variosboy skrev:
Enzo skrev:Nån återförsäljare sa att Dynaudio konkat och att det blir en ny leverantör av Premium Sound till MY11. Är det nån som har mer info om detta?
Den säljaren skulle nog ha en rak höger för det uttalandet..
Mycket möjligt att Volvo frångått Dynaudio, men att de skulle ha gått i KK är ju ett stort skämt!
Dynaudio ligger ju risigt till, och flera har fått sluta, men KK har jag inte hört nån annanstans.

Men hur som helst, den eg. frågan är ju huruvida det kommer att sitta en Dynaudioanläggning i min MY11 som är på G eller om det blir nåt annat.
Hur det är på varje modell vet jag inte men det finns en ny leverantör på stereosidan, Harman...

/Thomas
av Enzo
Men hur som helst, den eg. frågan är ju huruvida det kommer att sitta en Dynaudioanläggning i min MY11 som är på G eller om det blir nåt annat.[/quote]

Hur det är på varje modell vet jag inte men det finns en ny leverantör på stereosidan, Harman...

/Thomas[/quote]

OK, men då kanske det ligger nåt i det att Dynaudio försvinner då?
Användarvisningsbild
av Aresso
Jag tycker att det har varit tunt på information, både från Volvo själva och från bevakande tidningar kring V70 MY11.

Jag har endast hittat detta som har varit något att hänga i julgranen: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... q-comments

Volvo själva har mycket lite info på deras hemsida. Är lite svagt tycker jag, när försäljningen är i full gång. Som köpare vill man ha ett bra beslutsunderlag och inte köpa grisen i säcken. På Volvos hemsida kommer den nya infon inte upp förrän V18 och försäljningen har varit igång i flera veckor. Skärpning Volvo PV!
Användarvisningsbild
av philipsguy
Aresso skrev:Jag tycker att det har varit tunt på information, både från Volvo själva och från bevakande tidningar kring V70 MY11.

Jag har endast hittat detta som har varit något att hänga i julgranen: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... q-comments

Volvo själva har mycket lite info på deras hemsida. Är lite svagt tycker jag, när försäljningen är i full gång. Som köpare vill man ha ett bra beslutsunderlag och inte köpa grisen i säcken. På Volvos hemsida kommer den nya infon inte upp förrän V18 och försäljningen har varit igång i flera veckor. Skärpning Volvo PV!
TV-artikeln har inte många rätt mer än att D3 är en nyhet.
Finns en ny broschyr för V70 hos återförsäljarna (giltig from april 2010)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Enzo skrev:
Variosboy skrev:
Enzo skrev:Nån återförsäljare sa att Dynaudio konkat och att det blir en ny leverantör av Premium Sound till MY11. Är det nån som har mer info om detta?
Den säljaren skulle nog ha en rak höger för det uttalandet..
Mycket möjligt att Volvo frångått Dynaudio, men att de skulle ha gått i KK är ju ett stort skämt!
Dynaudio ligger ju risigt till, och flera har fått sluta, men KK har jag inte hört nån annanstans.

Men hur som helst, den eg. frågan är ju huruvida det kommer att sitta en Dynaudioanläggning i min MY11 som är på G eller om det blir nåt annat.
Vart har du hört det? Att Dynaudio skulle ligga risigt till?
av Michael08
philipsguy skrev:
Aresso skrev:Jag tycker att det har varit tunt på information, både från Volvo själva och från bevakande tidningar kring V70 MY11.

TV-artikeln har inte många rätt mer än att D3 är en nyhet.
Finns en ny broschyr för V70 hos återförsäljarna (giltig from april 2010)
Volvo handlarna borde skärpa sig vid överlappningen till nytt modell år dom förlorar nog en och en annan kund mig själv inberäknad t.ex sist vi beställde förmånsbil.,,

när vi beställde våran nuvarande bil så valde jag mellan XC70 men fanns ingen uppdaterad prislista på den tiden, Audi a6 avant quattro, passat med haldex samt BMW 525 xi. Audin blev för dyr och vi ville egentligen ha volvon men bilia i solna kunde ej ge någon offert "för prislistan var ej klar" dom lovade ringa tillbaka flera gånger men slutade med att vi fick jaga dom och då var det en xc70 med xtra utrustning som säkert gott loss på ca 460-480 men till slut kunde vi inte vänta längre utan vi beställde en 525xi i danderyd som vi fick väldigt bra rabatt på (tyvärr så hjälper det inte på förmånsvärdet som idag ligger på drygt 8000 i månaden). Denna gången verkar det vara kortare vänte tid för leverans och vi skall inte ha bilen förrän i september så denna gången så kanske det blir en volvo :)

/Michael
av Michael08
Linqid skrev:
philipsguy skrev:
Linqid skrev:

Jo, jag vet :) Svarade till Michael08.
Där ser man att dom på AWD modellen använder den gamla femman, något som är märkligt när dom nu bränsleoptimerat den motorn så lämnar den samma co2 värde som nya D3 motorn vid tvåhjulsdrift och eftersom fyrhjulsdriften normalt drar 0,1-0,2 liter mer per mil så verkar det som gamla femman har bättre värde isåfall än nya D3-motorn...
av Enzo
Variosboy skrev: Vart har du hört det? Att Dynaudio skulle ligga risigt till?
En Biliasäljare sa att de konkat. En faktiskt-profil sa att Dynaudio fått låta något tiotal anställda gå pga dåliga tider.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21

Startade den första gången sen maj, fly[…]

230fk går snålt

Hmm, nu kanske du fått nått special-ch[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep pake[…]

Du har ju redan en tråd om detta varför[…]