Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoR+s60
Ringde service killen idag.
Efter att jag väntat i telefon kö i 30 minuter så svarar han, och jag förklarar problemet." jaha?? det har jag aldrig hört talas om??" det säger du? sa ja, han erbjöd mig att ta in min bil på kontroll den 5 maj :o men då skulle ja inte få hyrbil, och om det skulle gå på garantin fick ja lösa med försäljaren som tydligen idag har tagit semester :evil: så då får man vänta tills han orkar jobba igen.. DÅLIGT volvo
Användarvisningsbild
av greeeken
Han SKA stå för detta.
Du har garanti på bilen.
Är det Happy Deal garanti? I så fall täks precis allt på bilen dom 3 första månaderna.
Sen kan verkstadskillen eller säljaren säga vad dom vill.
Har dom aldrig hört talas om detta fel?
Då kan de int var aså stort företag.
Åhh blir så förbannad på sånna idioter till nollor
av volvoR+s60
greeeken skrev:Han SKA stå för detta.
Du har garanti på bilen.
Är det Happy Deal garanti? I så fall täks precis allt på bilen dom 3 första månaderna.
Jag är lika besviken jag, inte för att jag tror på ett ord va killen på verkstaden sa men men.. Man vågar ju knappt lämna in den på service hos dem, Detta är en ganska stor koncern som säljer volvo,renualt, ford.. ska ringa försäljaren skiter i om han solar på ngn paradis ö. HAN ska komma hit och lösa det. :twisted:
Användarvisningsbild
av greeeken
volvoR+s60 skrev:
greeeken skrev:Han SKA stå för detta.
Du har garanti på bilen.
Jag är lika besviken jag, inte för att jag tror på ett ord va killen på verkstaden sa men men.. Man vågar ju knappt lämna in den på service hos dem, Detta är en ganska stor koncern som säljer volvo,renualt, ford.. ska ringa försäljaren skiter i om han solar på ngn paradis ö. HAN ska komma hit och lösa det. :twisted:
Var lite uppkäftig/sur i telefon.
Annars kan du ju fråga andra stora värkstäder om dom hört talas om nått sådant. Då kan du hänvisa till dom.
Dra in på närmsta bilia verkstad o fråga
av volvoR+s60
Så nu har jag pratat med min volvo handlare.. hans svar, " ja du det där kommer kosta oss massor runt en 9000 kr och du har ju redan fått ny vindruta och batteri. - Men va fan 3 månaders garanti sa du ju när jag köpte bilen.
"- ajooo men bilen har ju trotts allt gått 14000mil och det kommer kosta oss pengar som fan." :evil: hmm? vad händer nu? ska ja kontakta konsumentverket?
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :evil:

Jisses va förbannad jag blir!

Det är ju inte ditt problem att det kommer kosta skjortan, du har köpt en bil med garanti, och då är det hans sak att fixa det oavsett hur långt den gått och hur mycket det kostar!

Säg till honom en ggn till att han är ålagd att fixa felet, annars går du till konsumentverket och tidningen!

Lovar att han hjälper dig rätt snabbt om du säger som ovanför :lol:

Återkom gärna i ärendet...
av turkowitch
Är bara lite nyfiken..
Köpte själv en V70 -03 2.4t som gått 11400mil på Volvo och har exakt samma problem. dvs, svårt att få i backen och ettans växel när bilen stått ett tag.
Fick en MRF garanti på bilen men är lite osäker på vad som gäller, är det någon som vet eller varit ute för liknande sak och fått det åtgärdat på garantin. Har ingen "happy deal" eller liknande. Är det ens lönt att försöka få det på garantin när man bara har en vanlig MRF garanti???
Vore jätte tacksam för svar då jag ägt bilen i en månad och funderar på om man ska klaga hos försäljaren.

Mvh

daniel
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Självklart... garanti som garanti! tror jag :lol:
av volvoR+s60
Har hängt på (Skobes i Motala) :wink: varje dag och tjafsat med olika på verkstaden och bilhandlare,, nu har de gått med på att titta på bilen den 15.. få se nu hur det blir med växellådan :)
Användarvisningsbild
av Danneman
Ok, jag skulle byta från V70 Till S60, då sa min personlige meck på volvo här istan att "Kolla så du får i 1:an samt backen utan problem när bilen är kall, volvo har problem med det på s60 för att dom använt ett felaktigt fett som får den effekten att det blir seg som lim när bilen är kall"
Och din meck som säger att han aldrig har hört talas om det ???!!
Ja du... vet dom inte det ens så vågar man ju inte lämna bilen ens till dom för en service !!!

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]