Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Crumar
Enligt braBils tidigare lista så ingår Kinetic utrustning i 2,5FT redan i grundpriset!?
Någon som vill bekräfta eller dementera detta?? Det handlar ju om 10´000kr i dagsläget...

Dessa kampanjpriser som presenteras, någon som vet hur länge de kommer att gälla?
av Linqid
Crumar skrev:Enligt braBils tidigare lista så ingår Kinetic utrustning i 2,5FT redan i grundpriset!?
Någon som vill bekräfta eller dementera detta?? Det handlar ju om 10´000kr i dagsläget...

Dessa kampanjpriser som presenteras, någon som vet hur länge de kommer att gälla?
2,5FT har alltid haft Kinetic som standard.
av Enzo
Nån återförsäljare sa att Dynaudio konkat och att det blir en ny leverantör av Premium Sound till MY11. Är det nån som har mer info om detta?
av mazaso
Michael08 skrev:Fick Volvo V70 broschyr hem idag gällande från april 2010 så antar att den gäller för my2011.
D3 motorn är uppgiven som 144 co2 för manuell låda samt 159 för automat och förbrukning 5,5 litern milen /(6,0 automat)

/Michael

Är det sant att den släpper ut 159 gram co2 med automat? jag har hört siffran 163. Nån annan som kan säga något om detta?
av Michael08
Man får nog ta siffrorna som står i volvokatalogerna med lite nypa salt när det gäller d3 motorerna t.ex så är acceleration inte uppgiven ännu.
så här står det i katalogen om förbrukningen sidan 67

citat "Den helt nya 2 liters d3 motorn på 163 hk med singelturbo är optimerad för att ge låga utsläpp av co2 utan att kompromissa med komfort och prestanda - den släpper bara ut 144g co2 per km och ger dig max vridmoment 400nm redan från 1500 varv. kort slaglängd och låg inre friktion bidrar till snabb motorrespons och hög bränsleeffektivitet (5,5 l/100km)" slutcitat. co2 förbrukningen är uppgiven på tre olika ställen i katalogen för v70 d3 så det är iallfall inget feltryck men kan vara tidiga uppgifter som revideras längre fram....

Har även xc70s nya katalog och såg precis att drive versionen som jag antog var den lilla 1.6 litarn är i själva verket D3 motorn och den ligger på 154 g/km däremot xc70 som kallas för D3 finns bara med automat och ligger på 179 lite förvirrande. Något som dock är lite konstigt är att XC70 D3 AWD uppges ha samma utsläpp som tvåhjuls versionen av xc70 dvs 154/179 manuell/utomat men det kanske stämmer för vridmomentet skall vara lite högre 420 samt högre varvtal om nu uppgifterna i nya katalogen stämmer.'
Användarvisningsbild
av Variosboy
Enzo skrev:Nån återförsäljare sa att Dynaudio konkat och att det blir en ny leverantör av Premium Sound till MY11. Är det nån som har mer info om detta?
Den säljaren skulle nog ha en rak höger för det uttalandet..
Mycket möjligt att Volvo frångått Dynaudio, men att de skulle ha gått i KK är ju ett stort skämt!
av Enzo
Variosboy skrev:
Enzo skrev:Nån återförsäljare sa att Dynaudio konkat och att det blir en ny leverantör av Premium Sound till MY11. Är det nån som har mer info om detta?
Den säljaren skulle nog ha en rak höger för det uttalandet..
Mycket möjligt att Volvo frångått Dynaudio, men att de skulle ha gått i KK är ju ett stort skämt!
Dynaudio ligger ju risigt till, och flera har fått sluta, men KK har jag inte hört nån annanstans.

Men hur som helst, den eg. frågan är ju huruvida det kommer att sitta en Dynaudioanläggning i min MY11 som är på G eller om det blir nåt annat.
av mazaso
Michael08, I vilken katalog eller broschyr läser du? Förlåt att jag stressar men jag har beställt en V70 D3 med manuell låda, men vill ha automat om den släpper ut mindre än 160 gram (förbannat stelbent företagspolicy), och vill ändra ordern om det går.
av mazaso
mazaso skrev:Michael08, I vilken katalog eller broschyr läser du? Förlåt att jag stressar men jag har beställt en V70 D3 med manuell låda, men vill ha automat om den släpper ut mindre än 160 gram (förbannat stelbent företagspolicy), och vill ändra ordern om det går.
Kollade med Volvo som kunde bekräfta 159 gram för automat... Då återstår det bara att ändra beställningen.. Tack Michael08
av Linqid
Michael08 skrev:Har även xc70s nya katalog och såg precis att drive versionen som jag antog var den lilla 1.6 litarn är i själva verket D3 motorn och den ligger på 154 g/km däremot xc70 som kallas för D3 finns bara med automat och ligger på 179 lite förvirrande. Något som dock är lite konstigt är att XC70 D3 AWD uppges ha samma utsläpp som tvåhjuls versionen av xc70 dvs 154/179 manuell/utomat men det kanske stämmer för vridmomentet skall vara lite högre 420 samt högre varvtal om nu uppgifterna i nya katalogen stämmer.'
Det beror på att när du väljer automat till nya D3 blir den inte längre DRIVe.

Om jag förstått det rätt blir det:

DRIVe - D3-motorn med manuell låda och FWD

D3 - D3-motorn med automat och FWD

D3 AWD - "gamla" femman på 2,4 liter och dubbelturbo (163/420)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]